רה"מ: בוחן מתן סמכויות בידוד וקטיעת שרשראות לרשויות המקומיות

נתניהו הודיע לראשי הרשויות כי ייתכן שבקרוב הם אלו שיהיו אחראים לנדבקי הקורונה בערים שלהם: "הזמן הוא קריטי"; אדלשטיין: מי שנלחם על פתיחה מהירה של ענפים שונים במשק פוגע בכלכלת ישראל

זמן צפייה: 01:11

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (רביעי) כי הוא בוחן להעביר לראשי הרשויות את האחריות לטיפול בחולי קורונה שיתגלו בערים שלהם, ובשיחה שקיים עם ראשי הרשויות, אמר: "הזמן הוא קריטי, ולכן אני בוחן מיידית מתן סמכויות בידוד ומשימת קיטוע לרשויות המקומיות".

בשיחה, שהתקיימה דרך זום, גילה ראש הממשלה כי כעת נבחנת גם האפשרות לקדם בדיקות קורונה מהירות בכניסה לאילת וים המלח. "אם נוכל לעשות את זה, זה יכול לפתור הרבה בעיות", הסביר.

ראש המועצה האזורית רמת הנגב ערן דורון הגיב לנתניהו, וטען מולו כי "אנחנו יודעים לסגור מעגלי הדבקה, תוך שעה אני יודע לסגור מעגל אצלי במועצה". "לפחות חמישים אחוזים יכולים", הוסיף יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, "אותם חמישים האחוזים האלה מכילים 67% מתושבי מדינת ישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המרוץ לנשיאות: ביידן מתחזק בסקרים; הלילה – הסגנים יתעמתו

זוכות פרס נובל בכימיה: שתי חוקרות שפיתחו שיטה לעריכת הגנום

הוארך מעצר החשוד בהתעללות בכלב: "נדרשת הסתכלות פסיכיאטרית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

בתוך כך, שר הבריאות יולי אדלשטיין ביקר במרכז הרפואי שיבא, שם הציג טכנולוגיות חדשניות לבדיקות מהירות לנגיף. בתום הסיור אמר השר כי "אנחנו רואים את ההשפעות הראשוניות של הסגר. יש ירידה באחוזי המאומתים החדשים - אבל אני לא הייתי מציע לקפוץ למסקנות ולומר שהכול נגמר".

השר הבהיר כי ייקח עוד קצת זמן עד שהמשק ייפתח באופן מלא, והוסיף: "הטעות החמורה ביותר שאנחנו יכולים לעשות היא פתיחה מהירה ולא זהירה של המשק. מי שנלחם על פתיחה מהירה של ענפים שונים במשק", טען, "פוגע בכלכלת ישראל".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-health-part-2010071521' autoplay='0' credit='' desc='יולי אדלשטיין' kid='1_noctgzfe' duration='83'']

מוקדם יותר היום פרסם משרד הבריאות נתונים, שמהם עולה כי נמשכת מגמת הירידה ההדרגתית בנתוני התחלואה בקורונה בישראל. זאת לאחר שאתמול אובחנו 4,674 מאומתים חדשים ו-10.5% מהנבדקים קיבלו תוצאה חיובית. זאת לאחר שבוצעו כ-61 אלף בדיקות.

עוד עדכן משרד הבריאות כי מניין מקרי המוות עלה ל-1,803. מספר החולים שמצבם קשה עומד על 855, מהם 223 מונשמים, ו-298 מהחולים מוגדרים במצב בינוני. 1,612 מטופלים בבתי החולים.