נתניהו: "אנחנו במצב חירום - נידרש לצעדים נוספים"

רה"מ הזהיר בפתח ישיבת הממשלה כי בשל העלייה במניין הנדבקים, בקרוב יוכרזו הגבלות נוספות על המשק. "אם לא נבלום את המגפה, לא תהיה לנו בריאות וכלכלה" • מחר: הממשלה תתכנס שוב

זמן צפייה: 06:51

מגפת הקורונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה כי בשל העלייה במניין הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל, בקרוב תידרש הממשלה להכריז על הגבלות נוספות במשק. "אנחנו נידרש לצעדים נוספים מעבר למה שהחליטו קבינט הקורונה והממשלה בסוף השבוע שעבר", הודיע נתניהו. מחר, תתכנס הממשלה פעם נוספת לדון על הקורונה.

"אנחנו בעיצומה של מתקפת קורונה מחודשת - התפרצות חזקה מאוד שעולה ומתפשטת גם בעולם וגם אצלנו", אמר. לדבריו, "ארגון הבריאות העולמי ציין את המזרח התיכון כמוקד התפשטות עולמי. זה לא פוסח על ישראל. אנחנו גם רואים שההתפרצות תלווה גם בהכפלה של מספר החולים הקשים – דבר שיאתגר את מדינת ישראל ואת מערכת הבריאות".

לכתבות נוספות בנושא >>

מבצע האכיפה: אלפי שוטרים התווספו – המאמצים מורחבים לתחב"צ

התפרצות הקורונה בבני ברק: 210 תלמידי ישיבה נדבקו בנגיף

יותר מ-800 נדבקים התגלו אתמול; עלייה בשיעור הבדיקות החיוביות

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

עוד אמר נתניהו כי ביקש להביא לדיונים את יו"ר הכנסת יריב לוין ואת ראש ועדת חוק, חוקה ומשפט יעקב אשר, זאת על מנת "להעמיד אותם על החומרה של המצב. אנחנו במצב חירום - אנחנו לא יכולים להתנהג בחקיקה בכנסת, בצעדים שאנחנו עושים, כאילו אנחנו בימים כתיקונם".

"אנחנו רוצים לקדם גם את האמצעים לקבלת החלטות וגם את קבלת ההחלטות בהיקף אחר ובעוצמה אחרת, כדי לבלום את התפשטות הקורונה. אם לא נבלום את התפשטות הקורונה, לא תהיה לנו לא בריאות ולא כלכלה, וייגבו חיים של אזרחים רבים במדינת ישראל".

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

עוד בישיבה, שר האנרגיה יובל שטייניץ התריע כי ישראל נמצאת במצב חירום, או אפילו "מצב מלחמה". לטענתו, כדי שנוכל להתמודד עם התפשטות הנגיף בלי סגרים מלאים, חייבים - לצד המגבלות החדשות - לעשות שימוש רחב היקף ביכולות לאינטליגנציה מלאכותית.

"כמי שעמד בראש ועדת השרים לענייני איכוני שב"כ, יש לפתח במהירות האפשרית אפליקציה - מעין מגן 2 - אותה יחויבו להתקין כלל אזרחי ישראל כתנאי לכניסה למקומות סגורים ואף ליציאה מהבית. האפליקציה תסייע בהרחבת המודיעין האפידמיולוגי, במעקב ובניטור, תוך שמירה על זכויות הפרט. בהנחה שלא יימצא חיסון בקרוב זו הדרך לאפשר תמונת מודיעין טובה ואתה חזרה לשגרה בטוחה יותר".

יולי אדלשטיין בהצהרה לתקשורת בעקבות העלייה בהדבקה
יולי אדלשטיין בהצהרה לתקשורת בעקבות העלייה בהדבקה

בשבוע שעבר הודיע נתניהו, יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, על המגבלות החדשות שיוטלו על הציבור, לפיהן באולמות וגני אירועים, ברים ומועדונים - תותר כניסה של עד 50 אנשים, ובהתקהלויות אחרות - עד 20 בני אדם בחלל סגור. נתניהו ציין כי "להבנתנו, פוטנציאל ההדבקה הגדול ביותר נובע מהתקהלויות חברתיות במקומות סגורים. אנחנו יודעים שכשאנשים מתקבצים – אנחנו יודעים מה זה עושה".

עם זאת, רה"מ הוסיף כי "אנחנו איננו משנים דבר כרגע ביחס למקומות העבודה, למסחר, לקניונים, לתחבורה – דברים שהם חשובים לכלכלת ישראל משום שהמקומות הללו עובדים לפי תו תקן מיוחד. הכי קל זה להשאיר את המצב כפי שהוא – הכול פתוח, כולם לכאורה מרוצים, אבל אם ננהג כך, נגיע מהר מאוד לאובדן שליטה. בעוד שבוע, אם לא ננהג כך, נגיע למספר שיא של חולים, ואני לא רוצה להגיע לאותו סגר שהיינו בו. אנחנו חייבים לשנות כיוון ועכשיו".

אנשי מד''א במתחם ''היבדק וסע'' בירושלים לבדיקות קורונה | צילום: מד''א

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות עדכן כי 800 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל - כך שמניין הנדבקים בנגיף עלה ל-29,366 בני אדם. כעת בארץ, 11,189 חולים פעילים, בהם 86 במצב קשה, מתוכם 29 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין הנפטרים עומד על 330.

עוד עדכנו במשרד כי מצבם של 78 מהחולים מוגדר בינוני, 335 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 1,815 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד, מתוכם 841 אחיות ו-294 רופאים. בין החולים, 1,286 מורים ותלמידים. כמו כן, אתמול בוצעו 16,342 בדיקות - 4.9% מהן יצאו חיוביות.