יותר מ-800 נדבקים התגלו אתמול; עלייה בשיעור הבדיקות החיוביות

עלה ל-29,366 מניין המאובחנים בקורונה בישראל. 11,189 עדיין נשאים, בהם 86 במצב קשה. אתמול בוצעו 16,342 בדיקות - 4.9% מתוכן חיוביות • אל-על הודיעה על הוצאת 400 עובדים נוספים לחל"ת

זמן צפייה: 00:53

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי 800 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל - כך שמניין הנדבקים בנגיף עלה ל-29,366 בני אדם. כעת בארץ, 11,189 חולים פעילים, בהם 86 במצב קשה, מתוכם 29 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין הנפטרים עומד על 330.

עוד עדכנו במשרד כי מצבם של 78 מהחולים מוגדר בינוני, 335 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 1,815 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד, מתוכם 841 אחיות ו-294 רופאים. בין החולים, 1,286 מורים ותלמידים. כמו כן, אתמול בוצעו 16,342 בדיקות - 4.9% מהן יצאו חיוביות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מבצע האכיפה: אלפי שוטרים התווספו – המאמצים מורחבים לתחב"צ

התפרצות הקורונה בבני ברק: כ-160 תלמידי ישיבה נדבקו בנגיף

ירי בוצע לעבר ביתו של ראש עיריית שפרעם; המשטרה פתחה בחקירה

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

בתוך כך, חברת אל-על הודיעה הבוקר כי בכוונתה להוציא 400 עובדים נוספים לחל"ת, זאת בצל הקשיים הכלכליים אליהם נקלעה החברה במשבר הקורונה. כזכור, כבר ביום שישי הודיעה החברה כי בכוונתה להוציא לחל"ת מאות עובדים נוספים.

אז, ועד הטייסים תקף את ההנהלה, ואמר: "צר לנו שכדרכם בקודש, ההנהלה, הדירקטוריון ובעלי השליטה מצאו עוד הזדמנות להאשים את העובדים ובראשם הטייסים בכדי לברוח מאחריותם, ולהתגונן מפני טענות הלקוחות המעטים שעוד נשארו".

מטוסי אל על מקורקעים בעקבות משבר הקורונה
מטוסי אל על מקורקעים בעקבות משבר הקורונה | צילום: חדשות 13

"הצלת החברה חייבת להתבסס על הזרמת הון", הוסיף הוועד, "ולא על העמסת עוד ועוד הלוואות שכבר היום לא ניתן להחזירן. לצערנו, ברור לכולם שבעלת השליטה אינה מסוגלת להזרים את ההון הנדרש, ולכן יש לאפשר לבעלי הון חדשים להזרים כסף לחברה".

בתגובה, מסרה החברה כי "הניסיון להסיט את הדיון בצורך להבראה לדיון במבנה האחזקות של החברה אינו ראוי. לאור חוסר היכולת להפעיל את הטיסות החברה התאימה את מצבת כוח האדם הפעיל בה. אנו לא נגרר לשיח מתלהם ולא מכבד בתקשורת מתוך אחריות ליום בו נגיע להבנות ותמצא הדרך להציל את חברת אל-על".

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

בד בבד, הבוקר פתחה המשטרה במבצע אכיפה, ופזרה אלפי שוטרות ושוטרי ברחבי הארץ שיאכפו באופן מתוגבר את ההנחיות הנוגעות להתפשטות הנגיף. המבצע יתמקד, בין היתר, גם בתחבורה הציבורית - בדגש על קווים הומי אדם במרחב העירוני והבין עירוני, וכן גם באוטובוסים, ברכבות ובצירים.