מניין החולים בקורונה עלה ל-15,398 - מהם 100 מונשמים

מניין המתים עומד על 200 בני אדם. מצבם של 132 מהחולים מוגדר קשה, 93 במצב בינוני ואילו מצבם של 8,372 מהחולים מוגדר קל. עד כה, 6,602 ישראלים שחלו בנגיף כבר החלימו

קורונה
קורונה | צילום: רויטרס

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי עלה ל- 15,398 מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל. 132 מהחולים במצב קשה ו-100 מהם מחוברים למכונות הנשמה. מצבם של 93 מהנדבקים מוגדר בינוני, ושל 8,372 נוספים מוגדר קל. עד כה, 6,602 ישראלים שנדבקו בנגיף הקורונה כבר החלימו מהמחלה ושוחררו לביתם. מניין המתים עומד על 200 בני אדם.

במשרד הבריאות דיווחו בנוסף כי 403 מהחולים מאושפזים בבתי החולים השונים, 1,737 מטופלים בבתי המלון שהוסבו לשם טיפול בחולי קורונה, ואילו 5,629 מהמאובחנים שוהים בבידוד ביתי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פתיחת מספרות ואיסוף עצמי ממסעדות: שורת ההקלות נכנסה לתוקף

ליצמן הודיע לנתניהו: פורש ממשרד הבריאות ומבקש את תיק השיכון

דוגמית פלזמה נבדקת לפני טיפול בחולה קורונה | צילום: רויטרס

תקנות שעת החירום, הקובעות הקלות נוספות בהסגר במטרה להחזיר בהדרגה את המשק הישראלי לשגרה בצל הקורונה נכנסו הלילה לתוקף. ההקלות יימשכו עד התאריך 3.5, ולאחר מועד זה ייבחנו הקלות נוספות בהתאם להמשך הירידה בהיקפי התחלואה.

על פי תקנות החירום החדשות תותר מכירת מזון במסעדות ללא ישיבה, טייק אווי, פתיחת מספרות ומכוני יופי, קוסמטיקה לרבות הסרת שיער בלייזר ופתיחה של חנויות במרחב הציבורי למעט בקניונים סגורים. פתיחת העסק תיעשה בהתאם לשמירה קפדנית על הכללים, כאשר עסק שיפר אותם יהיה חשוף לקנס של 2,000 שקלים.

כמו כן, החובה על חבישת מסכות במרחב הציבורי, החל מגיל שבע, למעט מי שעוסק בספורט או מי שיש לו סיבה רפואית ואישור לכך. עוד סוכם על עבודת מטפלים שיעבדו באופן יחידני או עם אנשים הגרים באותו משק הבית, ללא מגע, תוך שמירה על מרחק שני מטרים, עטיית מסיכות וחיטוי בין מטופל למטופל.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס