מניין החולים מקורונה עלה ל-14,882 חולים - מהם 107 מונשמים

מניין המתים עומד על 193 בני אדם. מצבם של 139 מהחולים מוגדר קשה, 101 במצב בינוני ואילו מצבם של 8,764 מהחולים מוגדר קל. עד כה, 5,685 ישראלים שחלו בנגיף כבר החלימו

דוגמית פלזמה נבדקת לפני טיפול בחולה קורונה | צילום: רויטרס

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) כי עלה ל-193 מניין המתים מנגיף הקורונה בישראל. כמו כן, מספר הנדבקים טיפס ל-14,882 כאשר 139 במצב קשה ו-107 מהם מחוברים למכונות הנשמה. מצבם של 101 מהנדבקים מוגדר בינוני, ושל 8,764 נוספים מוגדר קל. עד כה, 5,685 ישראלים שנדבקו בנגיף הקורונה כבר החלימו מהמחלה ושוחררו לביתם.

במשרד הבריאות דיווחו בנוסף כי 421 מהחולים מאושפזים בבתי החולים השונים, 2,501 מטופלים בבתי המלון שהוסבו לשם טיפול בחולי קורונה, ואילו 6,102 מהמאובחנים שוהים בבידוד ביתי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הרב ישעיהו הבר שהציל חיי מאות חולים הלך לעולמו מנגיף הקורונה

מתווה משרד החינוך לחזרה לשגרה: חידוש הלימודים ב-3.5

בכירי הפרקליטות נגד אלדד: "מזועזעים שהטלת רפש במנדלבליט"

דוגמית פלזמה נבדקת לפני טיפול בחולה קורונה | צילום: רויטרס

אמש הלך לעולמו הרב אברהם ישעיהו הבר לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. הבר, חתן פרס אות הנשיא למתנדב לשנת 2014, בעקבות הקמת עמותת מתנת חיים. מפעל חייו, מתנת חיים, היא עמותה ללא מטרת רווח המעודדת עזרה לחולים הזקוקים להשתלת כליה, על ידי תרומת כליה מאדם חי, ובעזרתה נתרמו כ-800 כליות לחולים. הרב הותיר אחריו אישה, רחל כץ, ושני ילדים. בערוב ימיו התגורר בשכונת הר נוף שבירושלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לרב, ואמר: "אני מבקש להביע צער עמוק על פטירתו של המייסד והמנהל של עמותת 'מתנת חיים' שמסייעת לחולים הזקוקים להשתלת כליה. הרב הבר היה מופת של אנושיות, חסד וערבות הדדית. כולנו קיווינו שיחלים מן הקורונה, אך לדאבון לבנו הוא הלך לעולמו. תנחומיי העמוקים מסורים למשפחתו".

"הלב דואב על פטירתו של הרב ישעיהו הבר איש שכולו חסד, אדם שחיבר את החברה הישראלית כולה לרקמה אנושית אחת", ספד לו נשיא המדינה ראובן ריבלין. "מפעל החיים של הרב היה יוצא דופן והביא לידי ביטוי את רוח הנתינה ללא תמורה. יחד עם הנפשות הרבות שהציל ועם עם ישראל כולו אני רוצה לחזק את ידי המשפחה כולה ולהאמין ש'מתנת החיים' של הרב הבר תמשיך לתת חיים גם אחרי לכתו".