ראש עיריית אילת לפרופסור גמזו: "סגר לילי יוביל לחיסול העיר"

מאיר יצחק-הלוי פנה במכתב לפרויקטור הקורונה, וביקש ממנו לשקול בשנית הטלת עוצר לילי על העיר הדרומית. "אנחנו עדיין מלקקים את הפצעים מהסגר הראשון. זו לא עיר רגילה - אילת היא לא נתיבות"

זמן צפייה: 02:07

ראש עיריית אילת מאיר יצחק-הלוי פנה אמש (ראשון) לפרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו, וביקש ממנו לשקול בשנית סגר לילי על העיר אילת, אם וכאשר עיר זו תהפוך לאדומה בשל מניין החולים בה. "סגר לילי על אילת יוביל לחיסול תעשיית התיירות - ובהכרח לחיסול העיר ולפגיעה בלתי הפיכה בכלכלתה ובמרקם החברתי הנפיץ שבה", כתב.

"העיר אילת המונה כ-65 אלף תושבים קלטה מתחילת חודש יולי ועד סוף אוגוסט יותר מחצי מיליון נופשים", תיאר יצחק-הלוי. "מדובר באירוע מדהים שאין לו אח ורע בערי ישראל. אירוח מדהים זה סייע לכ-15% מתושבי מדינת ישראל להירגע, לנוח ולקחת אוויר מתלאות הקורונה. האם ערך חשוב זה נלקח בחשבון?"

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ועדת השרים אישרה: סגר לילי יוטל ב-40 ערים אדומות

גמזו מציע לצרף שכונות בבית שמש לסגר; העוצר הלילי – מ-19:00

השר דרעי: "גם אם יהיה סגר בחגים – בתי הכנסת יישארו פתוחים"

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי
ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי | צילום: החדשות 13

"אנחנו עדיין מלקקים את הפצעים מהסגר הראשון, וגם היום אנחנו עומדים על כ-35% אבטלה. סגר לילי", הבהיר, "יחזיר את העיר לאבטלה שתגיע ל-80% ומפה הדרך לקריסה כלכלית, חברתית ונפשית קצרה מאוד".

ראש העיר טען כי עד סוף חודש אוגוסט, העיר אילת "עמדה בכבוד ובגבורה בשמירה על החוסן הבריאותי, ומספרי המאומתים היומי בעיר עמד על מספר חד ספרתי - ורק על כך מגיע לאילת פרס 'העיר הבריאה'". כיום, על פי נתוני משרד הבריאות, באילת נמצאים כ-101 חולי קורונה.

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו
ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו | צילום: חדשות 13

"הצלחה זו", הוסיף לתאר יצחק-הלוי, "היא תוצאה של פעילות מקצועית, נחושה, ייחודית וחסרת תקדים של העירייה והגורמים הנוספים בה. הפעילות כללה גיוס מפקד קורונה, הקמת משל"ט, חיזוק מערך המצלמות, פעולות הסברה חסרות תקדים ופעולות אכיפה מהמובילות במחוז דרום. בנוסף, תגברנו את המערך האפדימיולוגי ואת כמות הבדיקות היומיות".

לבסוף, ביקש מגמזו ומהגורמים הקובעים: "אל לכם להתייחס לעיר אילת כאל עיר רגילה. אילת היא לא בני ברק או אלעד. היא לא נתיבות או אום אל-פחם. אילת קולטת בכל נקודת זמן מספר נופשים הכפול ממספר תושביה. נדרשה חשיבה יצירתית - ובשום פנים לא חשיבה הרסנית שתחסל את אילת", סיכם.

חוף הים באילת
חוף הים באילת | צילום: shutterstock

בתוך כך, קבינט הקורונה אישר קיום בחינות בגרות בערים אדומות, החל מהבוקר. כזכור, על פי החלטת קבינט הקורונה מהשבוע שעבר מוסדות החינוך בערים האדומות סגורים, למעט מוסדות חינוך מיוחד.

כזכור, אמש הממשלה אישרה הטלת סגר לילי ב-40 ערים אדומות, כך שהחל מהיום בערים הנבחרות, בשעה 7 בערב, העסקים ייסגרו, ואז - עד השעה 5 בבוקר, התנועה באזור תוגבל והאכיפה תתוגבר. כמו כן, מערכת החינוך תושבת ולא תותר התקהלות של יותר מעשרה אנשים בשטח סגור ו-20 איש בשטח פתוח.

משרד הבריאות יפרסם את רשימת הערים האדומות שעליהן יחולו ההגבלות, לאחר שהרשימה תאושר בוועדת השרים. במסגרת הסגר הלילי יהיה מותר להתרחק רק עד 500 מטר מהבית, או במקרים מיוחדים שיפורטו בהודעת משרד הבריאות. מוסדות החינוך, למעט חינוך מיוחד, ייסגרו.