רופאי קופ"ח: העיסוק הרב בקורונה פוגע בטיפול בחולים "רגילים"

רופאי קופות חולים התריעו בפני מנהלים ובפני פרופ' גמזו ומנכ"ל משרד הבריאות כי "המטופלים מאבדים אמון" • ישיבה בביתר עילית יצאה לנופש מבלי לשמור על ריחוק חברתי: לפחות 52 תלמידים נדבקו

זמן צפייה: 03:34

רופאי קופות חולים התריעו הערב (שני) בפני מנהלי הקופות, פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי כי העיסוק הרב בקורונה, שכולל הרבה בירוקרטיה, פוגע בטיפול בחולים "רגילים".

"הפניות מהמטופלים לבדיקות לאבחון קורונה, בדיקות נוגדנים ומהשבוע גם אישורי חזרה לעבודה של מחלימים גורמים לפגיעה ישירה בזמינות שלנו וביכולת שלנו לבצע את התפקיד שלנו", טענו הרופאים. "יום העבודה הופך להיות מרוץ בירוקרטי מתסכל ומעיק. אנחנו מוצפים בעבודה והמטופלים מתחילים לאבד בנו אמון".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בשל האסון בנמל ביירות: ראש ממשלת לבנון התפטר מתפקידו

השר כ"ץ: "לא מאיימים על רה"מ – האולטימטום של גנץ אומלל"

לאחר הערכת מצב: צה"ל ביטל חלק מהגבלות התנועה בגבול הצפון

קופת חולים
קופת חולים | צילום: חדשות 13

בד בבד, משרד הבריאות עדכן כי ביממה אחרונה נרשמו 12 מקרי מוות, ובכך עלה מניין הקורבנות ל-612. מחצות אובחנו 1,085 נדבקים חדשים, כאשר שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 6.6%. 388 חולים במצב קשה, מהם 112 מונשמים.

52 מתוך הנדבקים בימים האחרונים הם תלמידי ישיבה בביתר עילית, שיצאו לנופש מטעם הישיבה בחופשת הקיץ. לאחר ההתפרצות, התברר כי בן של אחד מאנשי הצוות שהגיע לחופש הוא נשא של הנגיף. מתיעוד שהגיע לידי חדשות 13 עולה כי 140 התלמידים לא שמרו על מתווה הקפסולות ועל ריחוק חברתי.

הכנות למפקדת הקורונה של פיקוד העורף
הכנות למפקדת הקורונה של פיקוד העורף | צילום: דובר צה''ל

במקביל, ממשיכות לעלות שאלות בנוגע לתוכנית "הרמזור", שאמורה לצאת לדרך בעוד כשבועיים. על פי הטיוטה שהציג פרופ' גרוטו, ניתן יהיה לקיים אירועים, גם בחללים סגורים, בהשתתפות עד 250 אורחים בערים ירוקות ועד 100 אנשים בערים צהובות.

המתווה כולל גם אולמות אירועים, אולם בכירים במערכת הבריאות הביעו דאגה מהמתווה שכן אורחים מגיעים לאולמות מכל רחבי הארץ. מחר, אמור פרופ' גמזו לגבש את עמדתו, ברקע התנגדות בכירים במערכת הבריאות להתכנסויות של אנשים רבים.