בכירים במשרד הבריאות: חוק הקורונה פגע בסמכויות שלנו

גורמים בקבינט הקורונה אמרו כי החוק החדש העביר את הכוח מהפקידים המקצועיים לפוליטיקאים • מחצות: 9 ישראלים נוספים מתו מסיבוכי המגפה • סגן השר גדי יברקן אובחן חיובי לקורונה

זמן צפייה: 05:35

גורמים בקבינט הקורונה אמרו הערב (שלישי) לחדשות 13 כי חוק הקורונה, שנועד לקדם פיקוח פרלמנטרי על ההחלטות שמתקבלות על ידי הממשלה, שלל חלק מהכוח שהיה בידי משרד הבריאות. כידוע, בתקופת מגפה יכול המשרד להפעיל תקנות כחלק מצו בריאות העם. עם זאת, לדברי בכירים במשרד, החוק העביר את הכוח מהפקידים המקצועיים לידי הפוליטיקאים, כך שגם אם מנכ"ל המשרד, פרופ' חזי לוי, ירצה להוציא צו, הוא יזדקק לאישור הכנסת.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב כי 1,889 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל - כך שמניין הנדבקים בנגיף עלה ל-106,245 בני אדם. כעת בארץ, 21,577 חולים פעילים, בהם 427 במצב קשה, מתוכם 121 שמחוברים למכונת הנשמה. מחצות מתו תשעה בני אדם מסיבוכי הקורונה, ומניין המתים עלה על 858.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

גמזו: "בחברה הערבית מתקיימים אירועים וזה יוצר מעגלי הדבקה"

גנץ שוחח עם עמיתו מאיחוד האמירויות: "דנו בשת"פ הביטחוני"

נתניהו וכ"ץ מקדמים תוכנית מענקים למקבלי מס הכנסה שלילי

מנכ''ל משרד הבריאות חזי לוי
מנכ''ל משרד הבריאות חזי לוי | צילום: חדשות 13

עוד עדכנו במשרד כי מצבם של 173 מהחולים מוגדר בינוני, 853 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 1,751 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד, מתוכם 487 אחיות ו-294 רופאים. כמו כן, אתמול בוצעו 30,037 בדיקות - 6.6% מהן יצאו חיוביות.

בד בבד, סגן השר לביטחון הפנים, ח"כ גדי יברקן (הליכוד) נדבק בקורונה. היום האחרון בו שהה יברקן במשכן היה אתמול. קצין הכנסת ביקש מכל מי שבא עם סגן השר במגע או בקרבתו להישאר בביתו ולא להגיע למשכן עד לקבלת הנחיות ממשרד הבריאות. החקירה האפידמיולוגית בעניינו נמשכת.

חבר הכנסת גדי יברקן מכחול לבן
חבר הכנסת גדי יברקן מכחול לבן | צילום: חדשות 13

כזכור, בתחילת השבוע נודע כי שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה אובחנה כחיובית לנגיף, ובשל כך - שר המשפטים אבי ניסנקורן ושר התיירות אסף זמיר נכנסו לבידוד. נוסף אליהם, גם חברות הכנסת תהלה פרידמן (כחול לבן) ואיילת שקד (ימינה) נכנסו  לבידוד.