בנט בקבינט הקורונה: "רוצים לשמור על ישראל פתוחה"

בדיון המיוחד על הווריאנט החדש צפויים השרים להחליט על סגירת התיירות הזרה למשך שבועיים, בנוסף למתווה שיכלול בידוד לאזרחים מחוסנים שישובו ארצה. "נצטרך פיקוח הדוק על גבולות המדינה"

זמן צפייה: 02:28

קבינט הקורונה התכנס הערב (שבת) לדיון על ההגבלות הנדרשות בעקבות הווריאנט "אומיקרון" שמעורר בהלה בעולם. ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בפתח הדיון כי "אנחנו נמצאים כרגע במרחב אי ודאות", והוסיף: "זה מרחב לא פשוט ולא נוח להיות בו. אני הגדרתי את זה מוקדם יותר היום כ'תקופת הערפל'. המפתח פה הוא זהירות, ומינימום סיכונים, עד שנלמד יותר".

עוד אמר ראש הממשלה: "אנחנו רוצים לשמור על ההישג האדיר של מדינת ישראל בדלתא – ישראל פתוחה ומתפקדת, עם כלכלה מתפקדת, ומערכת חינוך פעילה, כשהילדים הולכים לבית הספר. זו העדיפות העליונה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רוסיה נגד נטפליקס: "מפיצה תכנים להט"בים בניגוד לחוק"

למי שייך ה"סטיק"? בצה"ל דורשים בחזרה את מוט ההיגוי שהוצע למכירה פומבית

איסור כניסת זרים והטלת הגבלות: המרוץ העולמי להכלת זן האומיקרון החדש 

"לשם כך אנחנו נצטרך פיקוח הדוק על גבולות המדינה", הוסיף בנט, "בכל יום אנחנו נלמד יותר ונדע יותר. אנחנו כרגע מקדימים את העולם באיסוף מידע, וגם בקבלת החלטות מהירה. במהלך השבת קיימנו הרבה מאוד דיונים, עם אנשי משרד הבריאות, עם קבוצות מומחים, ובמוצאי השבת קיימתי שיחה עם מנכ"ל פייזר ומנכ"ל מודרנה".

לאחר מכן התייחס ראש הממשלה לאירועי חנוכה ההמוניים ופנה במסר לציבור: "האינדיקציות מראות שחיסון מונע תחלואה קשה והבוסטר משמעותי מאוד להגנה מפני מחלה קשה. כלומר, גם אם נדבקת, הבוסטר שומר עליך ועלייך מפני מחלה קשה".

"לכן, דווקא עכשיו, לפני שהווריאנט מתפשט, זה בדיוק הזמן להתחסן", הוסיף בנט, "זה בדיוק חלון ההזדמנות להגן על בני המשפחה שלכם, על הילדים שלכם, על עצמכם. מי שעוד לא התחסן בבוסטר, פשוט מוותר מרצונו על שכבת הגנה חיונית, בזמן קריטי. לקראת אירועי החנוכה, כדי שהילדים יוכלו לצאת ולחגוג בבטחה, קחו אותם להתחסן".

הזן החדש של נגיף הקורונה, המכונה B.1.1.529, וקיבל אתמול את השם הרשמי "אומיקרון", מעורר בהלה רבה בעולם, מאז שהתגלה בדרום אפריקה. ממחקרים ראשוניים שערכו עליו עולה כי מדובר בתת זן של ווריאנט הדלתא, שעבר מוטציות רבות. כמו כן, הוא עלול להיות מדבק יותר ועמיד בפני החיסון, אך חשוב לציין כי זה עדיין לא חד משמעי.