שרים בקבינט: משרד הבריאות לא נלחם על הצבעה בנושא הגבלות

בשיחה עם חדשות 13 אמרו הגורמים כי "משרד הבריאות מציג עמדות שנובעות משיקולים צרים בריאותיים". על ד"ר אלרעי-פרייס: "מדובר באשת מקצוע מאוד רצינית, התדרוכים נגדה - להרוג את השליח".

ישיבת קבינט הקורונה
ישיבת קבינט הקורונה | צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

בצל הגל הרביעי ולאחר שבכיר במשרד הבריאות מתח אמש ביקורת על ראש הממשלה נפתלי בנט, שרים בקבינט הקורונה אמרו היום (שישי) בשיחה עם חדשות 13, על נושא הגבלת ההתקהלויות, כי "משרד הבריאות מעולם לא נלחם בהצבעה על כך בקבינט. כן דיברו על זה אבל לא נלחמו".

"הרצון של ראש הממשלה הוא להשאיר את המשק פתוח ויש תחזיות, כמו של פרופסור ערן סגל, שמראות שנוכל לצלוח את הגל הזה מבלי להטיל מגבלות". עוד הוסיפו הגורמים כי "הקבינט מתכנס כשצריך לשנות מדיניות, ראש הממשלה נפתלי בנט מקבל עדכונים שוטפים ומחליט בהתאם לצורך. משרד הבריאות מציג עמדות שנובעות משיקולים צרים בריאותיים. תפקיד הממשלה להחליט באופן רחב יותר, גם אם יש מחיר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

טאיוואן: סין נוהגת בביריונות, קירבה 24 מטוסי קרב לשטחנו

נגד הסיכויים: בית אחד נותר עומד – וניצל מהלבה הרותחת

ארה"ב: מקורבי טראמפ זומנו לעדות על אירועי הקפיטול

בנוגע להכפשות ולביקורת שסופגת ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרו: "מדובר באשת מקצוע מאוד רצינית, וזה בסדר אם יש מחלוקת על צעדי הפעולה למלחמה בנגיף. התדרוכים נגדה זה 'להרוג את השליח'".

כזכור, אמש פורסם כי במשרד הבריאות הביעו אכזבה גדולה מראש הממשלה נפתלי בנט, שבחר להתעלם מההמלצות החד משמעיות של גורמי המקצוע, לפיהן יש להגביל התקהלויות המוניות כעת, כפי שאמרו בגלוי מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש וראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס.

בכיר במשרד הבריאות אמר לחדשות 13: "הממשלה בוחרת שלא לקבל החלטות, שרים מדברים על להכיל את המתים, בזמן שהמספר שלהם רק הולך ועולה. זה טירוף שלא להגביל התקהלויות. לפתיחת מערכת החינוך עלול להיות פוטנציאל לעלות את ההדבקות בצורה היסטרית".