בת חמישה חודשים נדבקה בקורונה ומאושפזת בבי"ח במצב קשה

פרסום ראשון: התינוקת הגיעה לבית החולים יחד עם הוריה, שאובחנו גם הם חיוביים לנגיף, ולאחר סדרת בדיקות התגלה כי לקתה בדלקת במוח ובריאות כתוצאה מהווירוס. היא לא סובלת ממחלות רקע

זמן צפייה: 04:12

תינוקת בת חמישה חודשים נדבקה בקורונה, ומאושפזת בבית חולים במצב קשה - כך פורסם לראשונה הערב (ראשון) בחדשות 13. התינוקת, שאינה סובלת ממחלות רקע, הגיעה לבית החולים יחד עם הוריה - שאובחנו גם הם חיוביים לנגיף. בתום סדרת בדיקות עלה כי היא סובלת מדלקת במוח ובריאות כתוצאה מהנגיף.

ד"ר עידית פסטרנק שטיפלה בתינוקת סיפרה: "אנחנו רגילים לראות לא מעט ילדים מאומתי קורונה, אבל לא חולי קורונה. בדר כלל ילדים שמגיעים עם קורונה הם ילדים בסך הכול בריאים. ילדה כזאת אנחנו לא רואים הרבה".

עוד בחדשות 13:

אותרה מוטציה חדשה של קורונה מלוס אנג'לס – 5 ישראלים נדבקו

מענקים לאזרחים ולשבים לעבודה: התוכנית הכלכלית של נתניהו וכ"ץ

הממשלה אישרה: נתב"ג ייסגר לחלוטין ממחר בחצות

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

נראה כי בגל הנוכחי, לצד מבצע החיסונים המתרחב, מספר החולים הצעירים מזנק. כחמישית מהנדבקים בגל זה היו בני 19-10, בהשוואה לגל הראשון מדובר בעלייה של 7% שמדאיגה מאוד את המומחים.

"רואים בגל הנוכחי את העלייה בילדים ובאנשים הצעירים שחולים עם קורונה", אמרה ד"ר נועה רוזנפלד, מנהלת טיפול נמרץ בבית החולים אסותא אשדוד. "אנחנו תוהים אם הסיבה היא שיש מוטציה חדשה". אחת הסברות שעלו היא שהמוטציה הבריטית גורמת לא רק להדבקה מהירה ונרחבת יותר, אלא פוגעת יותר דווקא בילדים.