"משכיח את המציאות": מתחילת ההסגר - עלייה בצריכת האלכוהול

המתח הגובר והשהייה בבית מביאים ישראלים רבים לסיים את היום עם כוס משקה - ובשבועות האחרונים נרשמה קפיצה של עשרות אחוזים בצריכת משקאות אלכוהוליים. "גיליתי את נפלאות כוס היין בצהריים"

זמן צפייה: 05:26

מציאות הקורונה טפחה לכולנו על הפנים. המתח גובר, המצב הכלכלי קשה, השהייה הממושכת בבית עם בני הזוג והילדים מביאה רבים לסיים את היום הארוך והבלתי נגמר עם כוס משקה - או אולי כמה כוסות משקה. מאז תחילת משבר הקורונה ברשתות השיווק ובחנויות המשקאות מדווחים על עלייה חדה בצריכת אלכוהול. "המצב הוא לא שגרתי, יש עלייה בצריכה", הסביר אנדריי אבו מאנה מחנות המשקאות "חינאווי". "יושבים בבית, ילדים, מרעישים, בערב פותחים את הבקבוק, שותים כוסית בשביל להשכיח את כל מה שעבר עלינו".

הרגלי השתייה של הקהל הישראלי השתנו לגמרי. פתאום אנשים כבר לא שותים לבד בבית בלי שאף אחד יידע. עכשיו זה בדייט בזום, במסיבה וירטואלית בליל הסדר וישנה אפילו קהילה שלמה שנוצרה באינסטגרם. "גיליתי את נפלאות כוס היין בצהריים ומשם התחלתי להעלות את זה גם לאינסטגרם, ובנות מאוד מאוד הזדהו וכולן התחילו לשלוח לי את הקוקטיילים שלהן וביקשו ממני מרשמים לקוקטיילים", סיפרה קרן שחם, מאפרת ובלוגרית. "זה קצת משכיח ממך את המציאות המטורפת שאתה חי בה".

חנות אלכוהול
חנות אלכוהול | צילום: חדשות 13

אסף בן זוגה הוא בעליהם של ברים בתל אביב. "עד המשבר היינו פעם בכמה זמן הולכים, משתכרים יחד, עושים קצת כיף. עכשיו זה הפך להיות כמעט יום-יומי". "סגרו לנו את הברים, אנחנו רגילים להיפגש עם חברים וללכת לברים של אסף לפחות פעם-פעמיים אם לא יותר בשבוע, ופתאום מציאות חדשה ואין את זה. אז צריך להתחיל לארגן משתה בבית", הוסיפה קרן.

הישראלים לא לבד. קורונה מכה בכל העולם וכולם מחפשים קצת מפלט מצרות היום-יום. בספרד ובארה"ב שחוות את המשבר בצורה קשה, דווח על עלייה דרמטית של עשרות אחוזים בצריכת האלכוהול. כך גם ברוסיה ובמדינות נוספות. "כשאנשים נפגשים בזום, רוצים ליהנות ומרימים כוס, זה מצוין", אמר ד"ר טל. "זו המטרה של השתייה, ליהנות. ברגע שאתה מתחיל להשתמש בזה להפגת לחץ או להפגת שעמום, זה כבר סיפור אחר".