ארגון הבריאות העולמי לרופאי ישראל: לא לאשפז חולי קורונה בבית

פרסום ראשון: נציג הארגון העולמי ערך שיחת ועידה עם מאות רופאים, רבים מהם ישראלים, והזהיר מפני אשפוז ביתי לחולים בנגיף. לדבריו, המהלך נוסה בעבר והתגלה כי הוא מוביל להדבקה נרחבת יותר

זמן צפייה: 02:36

פרסום ראשון: ארגון הבריאות העולמי העביר אתמול (חמישי) מסר חריף לרופאים בישראל, ובו הביע התנגדות נחרצת לאשפוז ביתי של חולי קורונה. ראש הצוות שחקר את הקורונה בסין מטעם הארגון ערך שיחת ועידה עם מאות רופאים, רבים מהם ישראלים, ואמר שאסור להשאיר חולי קורונה בבית.

הסיבה לכך היא שניסו לעשות את זה, והתוצאה היא היווצרות צברים מדבקים הרבה יותר. אותם אנשים שחולים במחלה בצורה קלה - שהם המועמדים הטבעיים לאשפוז ביתי - הם דווקא אלה שמדבקים הרבה יותר. לכן, מה שיקרה בתרחיש כזה הוא שהרבה יותר אנשים יידבקו, התחלואה תגדל ובני המשפחה יהיו בבידוד במשך זמן רב.

יש לציין כי טרם פורסמה החלטה רשמית בעניין, למרות שקופות החולים מדברות על תרחיש כזה.

מסמך של ארגון הבריאות העולמי לרופאים בישראל על הקורונה
מסמך של ארגון הבריאות העולמי לרופאים בישראל על הקורונה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום אומת חולה קורונה בן חצי שנה. בתוך כך, פורסמו המסלולים שבהם שהו כמה מהנדבקים החדשים. בבוקר עדכן משרד הבריאות כי מבין החולים המאומתים בנגיף, שניים במצב קשה, וארבעה במצב בינוני. שניים מהחולים החדשים הם ילדים בני 11 ו-12 שנדבקו מאביהם.

קצינת שב"ס מבית המעצר במגרש הרוסים בירושלים דיווחה שהיא הייתה במגע עם חולה מאומת - בשב"ס הוחלט כי לא תותר כניסה או יציאה מבית המעצר עד לקבלת תוצאות הבדיקה של הקצינה.

כמו כן, לא יתקבלו למתקן עצורים חדשים ולא יוצאו עצורים לדיוני בבתי המשפט. כלואים שאמורים להשתחרר ישוחררו ישירות לבידוד בית. נכון לעכשיו ישנם 25 אנשי סגל ו-119 כלואים.

מתחמי הבידוד לחולי הקורונה
מתחמי הבידוד לחולי הקורונה | צילום: חדשות 13

משרד העבודה והרווחה החליט להרחיב את ההנחיות למסגרות שבפיקוחו, בשל התפשטות הקורונה. ההנחיות לא להכניס אורחים הורחבו גם למסגרות שבהן מתגוררים אנשים עם מוגבלות מעל גיל 50 ואנשים עם מוגבלות המוגדרים סיעודיים. בנוסף, כלל המסגרות החוץ ביתיות שבפיקוח המשרד הונחו להכין מתחמי בידוד בשטחי המסגרת המיועדים לדיירים חסרי עורף משפחתי. המשרד הקפיא קבלת מתנדבים מחו"ל למסגרות הרווחה.

בהתאם להנחיות משרד הבריאות והמועצה לביטחון לאומי הורה משרד העבודה והרווחה לבתי אבות ובתי הדיור המוגן, להימנע לחלוטין מהכנסת אורחים בשעריהם. מפגשים עם מבקרים ובני משפחה צריכים להתקיים מחוץ לשערי המסגרת ובתנאי שהמבקר עצמו לא נמצא בבידוד ולא נחשף בעצמו לאנשים שנמצאים בבידוד. במידה שלא מתאפשרת יציאה של הדייר החוצה, תתאפשר כניסת קרוב משפחה מדרגה ראשונה לאחר בירור מצבו על ידי מנהל המסגרת ובתנאי שלא שב מחו"ל ב-14 הימים שקדמו לביקור, לא מתגורר עמו אדם השוהה בבידוד והמבקר לא פיתוח תסמינים.

הנחיות משרד העבודה והרווחה מתייחסות גם לאפשרות שלמרות כל אמצעי הזהירות אחד הדיירים יהיה חייב בבידוד. במקרה כזה מונחים בתי האבות להקצות אזור למבודדים שבו יוכל לשהות הדייר ללא מגע עם הדיירים האחרים או עם אנשי הצוות. כמו כן הונחו צוותי המסגרות להקפיד הקפדה יתרה על כללי ההיגיינה שפרסם משרד הבריאות.