רה"מ שוחח עם מנכ"ל פייזר: דנו באפשרות לאספקת חיסונים נוספים

שבועות לפני שיפוג תוקפן של מאות אלפי מנות חיסון, בנט ואלברט בורלא שוחחו על עסקאות אפשריות להחלפת חיסונים עם מדינות שונות • משרד הבריאות ימליץ: זריקה שלישית לבעלי מערכת חיסונית חלשה

זמן צפייה: 00:48

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח עם מנכ"ל ענקית התרופות "פייזר" אלברט בורלא, זאת שבועות ספורים לפני שיפוג תוקפן של מאות אלפי מנות חיסון, שעלולות להיזרק לפח. השניים, כך נמסר ממשרד ראש הממשלה, "שוחחו על עסקאות אפשריות להחלפת חיסונים בין ישראל למדינות שונות, וכן על האפשרויות לאספקת חיסוני פייזר נוספים לישראל", לשון ההודעה.

במשרד ראש הממשלה, שאף עדכנו כי קבינט הקורונה יתכנס ביום שלישי, מסרו גם כי בנט הודה לבורלא "על שיתוף הפעולה ההדוק בהבאת החיסונים", וגם שוחחו על "אסטרטגיות להתמודדות עם הנגיף, בדגש על וריאנטים קיימים ועתידיים. ראש הממשלה ומנכ"ל פייזר שומרים על קשר טלפוני רציף ופועלים יחד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרידה ממח"ט הנח"ל: אלוף משנה שרון אסמן מובא למנוחות

"קיבל הזדמנות להיפרד": המחלץ שמצא את גופת בתו בהריסות במיאמי

בנט: אם היקף התחלואה ימשיך לעלות – נשקול להחזיר חלק מהמגבלות

מנכ''ל פייזר אלברט בורלה
מנכ''ל פייזר אלברט בורלה | צילום: צילום מסך

בתוך כך, לחדשות 13 נודע הערב (ראשון) כי משרד הבריאות ימליץ לתת מנת חיסון שלישית נגד נגיף הקורונה לבעלי מערכת חיסונית חלשה, באופן מיידי. במערכת הבריאות גילו כי שתי המנות שניתנו למי שסובלים ממערכת חיסונית חלשה לא מקנות להם מספיק נוגדנים, ולכן החליטו, כאמור, להמליץ על מנה נוספת שתגן עליהם מעט יותר.

ההחלטה של משרד הבריאות באה ברקע החשש מפני זריקה של מאות אלפי מנות חיסון, אשר תוקפן עומד לפוג בסוף החודש - ואז לא יהיה מה לעשות איתן. כעת, ובעקבות הצעד של מערכת הבריאות, ניתן יהיה להציל כמה מאותן מנות שהיו עלולות להיזרק.

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

ביום חמישי פורסם בחדשות 13 כי החל מחודש אוגוסט, ישראל תחסן אזרחים בני 18 ומעלה גם בחיסונים של חברת "מודרנה" ולא רק באלה של חברת "פייזר" כפי שהיה עד כה. כמו כן, לא צפוי להירשם מחסור בחיסונים, שכן ישראל ובריטניה סיכמו כי הראשונה תעביר לשנייה כ-800 אלף מנות חיסון שתוקפן עומד לפוג, ובתמורה - ישראל תקבל חיסונים עם תוקף ארוך יותר.