עקב הנגיף: משרד הבריאות ממליץ להימנע מנסיעות לא הכרחיות לסין

המשרד פרסם כי רצוי שלא להגיע בכלל למחוז חוביי, שם התפרץ הווירוס, והבהיר כי מי שהגיע מסין ואין לו סימני מחלה לא צריך להיבדק. כמו כן, יצאו הנחיות למקרה של הופעות חום ושיעול

זמן צפייה: 05:03

משרד הבריאות פרסם היום (ראשון) המלצה לציבור להימנע מנסיעות לא הכרחיות לסין בעקבות הנגיף קורונה. כמו כן הומלץ שלא להגיע כלל למחוז חוביי, מקור התפרצות הנגיף, והדגיש כי יש לעקוב אחר מגבלות התנועה המוחלות על ידי השלטון הסיני בערים השונות.

עוד ציין המשרד כי מערכת הבריאות בישראל ערוכה ומוכנה ונמצאת בקשר מתמיד עם ארגון הבריאות העולמי ורשויות הבריאות בעולם. כמו כן הבהיר המשרד כי כל מי שהגיע מסין ואין לו סימני מחלה, לא צריך להיבדק. נוסף לכך, המשרד מסר כי התיירת מסין שאושפזה בבית החולים ברשות הפלסטינית לא חולה בנגיף.

המשרד פרסם הנחיות למקרה של הופעת מחלה נשימתית, חום ושיעול, בעת הנסיעה או בתוך 14 ימים מהשהייה האחרונה בסין: יש לפנות בהקדם לרופא מטפל בקופת החולים או לחדר מיון. יש להודיע מראש טלפונית וליידע את צוות המיון שהמטופל סובל ממחלה נשימתית ושהה בסין בטרם ההגעה לבית החולים או לרופא המטפל בקופת החולים. כמו כן, יש להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית. עד לבדיקת הרופא, יש לכסות את הפה ואת האף במסכה כירורגית או בבד זמין אחר. בכניסה למרפאה או לחדר מיון יש לדווח מיידית לפקיד הקבלה או לאחות על סמני המחלה ועל הקשר לשהייה בסין ב-14 יום טרם הופעת סמני המחלה.

A Security Officer In A Protective Mask Checks The Temperature Of A Passenger Following The Outbreak Of A New Coronavirus, At An Expressway Toll Station On The Eve Of The Chinese Lunar New Year Celebrations, In Xianning
בדיקת עוברים ושבים בסין | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום פורסם כי בסין החלו לפתח חיסון נגד נגיף הקורונה, לאחר שמדענים הצליחו לבודד את אחד הזנים של הווירוס - כך פורסם ב"יומון העם", עיתון יומי של המפלגה הקומוניסטית הסינית. כמו כן, בבייג'ינג הודיעו על דחיית פתיחת שנת הלימודים, ובארצות הברית התגלה מקרה שלישי של המחלה.

בתוך כך, במסיבת עיתונאים של הרשויות בסין, משרד הבריאות מסר כי המידע שיש על הווירוס הוא מוגבל. "לא ברור לנו מה מקור המחלה, אבל ככל הנראה מקורה בחיות בר", נטען, "נראה שהיכולת של הווירוס להתפשט הפכה לחזקה יותר, והוא פוגע באנשים בגילים שונים". עוד נמסר ממשרד הבריאות הסיני כי הצפי הוא שמספר הנדבקים ימשיך לגדול.

הלילה נודע כי מקרה מוות ראשון מהמחלה נרשם בשנגחאי, וכי 13 בני אדם נוספים במחוז חוביי - שבירתו היא העיר ווהאן שבה התפרץ הנגיף, מתו כתוצאה מהידבקות בווירוס הקורונה. בכך עלה מספר המתים ל-56 בני אדם.

כמו כן, הנגיף מוסיף להתפשט והגיע עד לקנדה - שם הודיעו הרשויות כי תושב המדינה, אשר חזר לאחרונה מטיול בסין, אובחן כנגוע בווירוס. קנדה מצטרפת לארצות הברית, צרפת, אוסטרליה, סעודיה ומדינות נוספות ברחבי העולם, שם התגלו בימים האחרונים מקרים ראשונים של הידבקות. משרד החוץ של ארה"ב הודיע כי בשל החשש מהתפרצות הנגיף הוא יפנה את עובדיו המוצבים בקונסוליה בווהאן. מספר המתים מהמחלה המסתורית עלה ל-56 בני אדם, בעוד כ-1,975 אנשים בסין וברחבי העולם אובחנו כי נדבקו בה.