לא בכושר: ארבעה מתוך חמישה ילדים בעולם לא מתעמלים מספיק

מחקר חדש שערך ארגון הבריאות העולמי קבע - 80% מכלל הילדים בגילי 17-11 לא מבצעים פעילות גופנית בהתאם לרמה המומלצת. לפי הארגון, חוסר בפעילות גופנית הוא גורם הסיכון הרביעי לתמותה

זמן צפייה: 02:21

הילדים לא בכושר: מחקר חדש שערך ארגון הבריאות העולמי ופורסם לאחרונה קבע - ארבעה מתוך חמישה ילדים לא מבצעים מספיק פעילות ספורטיבית, לפי הרמה המומלצת על ידי הארגון.

חוסר פעילות גופנית מזוהה כיום כגורם הסיכון הרביעי המוביל לתמותה עולמית ובעל השלכות רבות על הכלכלה והחברה. כדי להילחם בכך, הקים הארגון את תוכנית "עולם בריא יותר", שמטרתה להביא לעלייה של 15% בכמות הילדים והצעירים שמתעמלים כנדרש בהמלצות - עד שנת 2030.

המחקר נערך במסגרת התוכנית הזו והתבסס על תשאול שנערך בקרב כ-1.6 מיליון ילדים ב-146 מדינות, במשך חמש עשרה שנה, ובדק את כמות הפעילות הגופנית שביצעו אותם ילדים בגילי 17-11, לפי כל מדינה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

עלה ירוק במטבח: כך הפכו עשבי התיבול ללב המנות הישראליות

אם לא תאכל יבוא מורה: "ארוחת בוקר גורמת להצלחה בלימודים"

"ממלא בגאווה": המתנדבים שעוזבים הכול – כדי לחלץ אתכם מהפקק

ילדים משחקים כדורגל
ילדים משחקים כדורגל | צילום: Getty Images/ אימאג'בנק

התוצאות העלו כי בניגוד להמלצות ארגון הבריאות העולמי, לפיהן על ילדים ונערים בגילי 17-5 לצבור לפחות שעה של פעילות גופנית בעצימות נמרצת מדי יום, מרבית הילדים בעולם לא מתעמלים מספיק - כארבעה מתוך כל חמישה ילדים, או כשמונים אחוזים.

לפי תוצאות המחקר, האזור שבו נרשמה הפעילות הגופנית המועטה ביותר הוא מדינות עשירות באסיה הפסיפית, כמו קוריאה הדרומית - שם כ-89% מהבנים ו-97% מהבנות לא מתעמלים מספיק.

בקרב הבנים שיעורי ההתעמלות הגבוהים ביותר נרשמו במדינות מערביות מפותחות ועשירות - כ-28%, ואילו בקרב הבנות דרום אסיה מחזיקה בתואר, כשהמובילה היא הודו עם 24% מהבנות שמבצעות מספיק פעילות גופנית כנדרש בהמלצות ארגון הבריאות העולמי. גם ארה"ב מתגאה בשיעורים גבוהים יחסית - כ-30% מהבנים וכ-20% מהבנות מתעמלים מספיק.

בישראל, שתויגה במחקר כ"מדינה מערבית עשירה", התוצאות מעט גבוהות מהממוצע ונכון ל-2016 מרבית בני הנוער שלומדים בחטיבות הביניים ובתיכונים לא עושים מספיק ספורט - כ-80% בקרב הבנים וכ-90% בקרב הבנות.