"מסע גיבוש": כך נראית השגרה המשפחתית - כשהילדים שוהים בבידוד

שלושה מחמשת ילדי משפחת יעקובוביץ-דראי שוהים בבידוד בחדר בתוך הבית, לאחר שנער מבית ספרם לקה בקורונה. אימם תיעדה את אורח החיים שנוצר בעקבות ההסדר המיוחד. "רמת הצעקות מהחדר פחתה"

זמן צפייה: 04:31

ביומיים האחרונים הבית של ליטל יעקובוביץ דראי מפוצל. יש לה חמישה ילדים - ושלושת הגדולים נמצאים בבידוד בחדר בתוך הבית, מכיוון שהם לומדים באותו בית ספר באזור עם הנער שחלה בקורונה. "זה לא פשוט", סיפרה. "הייתי מעדיפה שכל האנשים בבית יהיו במקום אחד ולא בחלוקה. גם להם זה לא נעים ולא נוח".

התקשורת נעשית מבעד לדלת - בצעקות. שני הילדים הקטנים בבית מחוץ לבידוד, אבל קשה להם להתרגל לרעיון. ליטל מנהלת את השגרה החדשה, ועושה הכול כדי לשמר את האווירה המשפחתית. ליטל היא עורכת דין במקצועה, והיא ובעלה צריכים להחליט אם להישאר בבידוד עם הילדים או לצאת לעבודה. "זו בעיה, כי ילדים בגיל הזה לא יכולים להישאר בבית לבד, ובטח ובטח לא לדאוג לעצמם", הסבירה. "יש השלכות כלכליות בלא ללכת לעבודה".

בידוד, ילדים, ילדים בבידוד
ילדי משפחת יעקובוביץ דראי השוהים בבידוד

ככל שהזמן עובר, ליטל שוקלת להוציא את הילדים מהבידוד - אבל אז כל המשפחה תצטרך להישאר בהסגר בבית בלי לצאת ממנו. "אם אני אוציא אותם לחלל, זה אומר שגם אני לא אוכל לצאת בכלל וגם בעלי לא יוכל לצאת בכלל. אבל אני לא שוללת את זה שזה כנראה יקרה לקראת סוף השבוע, כי אין מצב שאני אוכל להעביר להם את ארוחת שישי או לעשות קידוש מעבר לדלת".

אם יש משהו טוב שיצא מהבידוד בגלל הקורונה, הוא ככל הנראה הגיבוש המשפחתי. "זה מסע גיבוש עבור כולנו ובינתיים בסדר. רמת הצעקות מהחדר פחתה מאתמול להיום. יש להם עוד שבוע לשרוד וזה בסדר", סיפרה ליטל.