צוות המומחים בעד חיסון ילדים; תחילת המבצע צפוי בתוך 10 ימים

מומחי משרד הבריאות תמכו פה אחד בפרסום המלצה להתחיל לחסן נערים בני 15-12. במשרד ימליצו לאחר שיקבלו נתוני מחקר בנוגע לאפשרות של תופעות לוואי לבביות בסמיכות לקבלת הזריקה • פרסום ראשון

חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר
חיסון הקורונה של פייזר | צילום: רויטרס

פרסום ראשון: צוות המומחים של משרד הבריאות התכנס אתמול (חמישי) יחד עם נציגי ענקית התרופות פייזר והכריע פה אחד בעד פרסום המלצה להתחיל לחסן בני 15-12 נגד נגיף הקורונה. על פי גורמים בכירים, האישור לתחילת מתן החיסונים לילדים בישראל צפוי להתרחש תוך עשרה ימים.

בינתיים, במשרד הבריאות מחכים לגימור הנתונים של מחקר האמור לקבוע אם התרחשו מקרים של תופעות לוואי לבביות בסמיכות לקבלת החיסון, לפני פרסום ההמלצה הרשמית.

חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר
חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר | צילום: רויטרס

ביום שלישי, כזכור, ה-FDA האמריקני אישר לחסן ילדים בני 15-12 בחיסון של פייזר. זאת, חודש לאחר שהחברה החלה בשלב הניסויים של החיסון בילדים. "אישור שימוש חירום בחיסון על ילדים הוא צעד קריטי להפחתת הנטל הבריאותי על הציבור שנגרם כתוצאה מהקורונה", אמר ד"ר פיטר מרקס, מנהל מרכז המחקר והפיתוח הביולוגי של ה-FDA.

משרד הבריאות מסר בתגובה: "אנו מברכים על אישור החירום של ה-FDA להרחבת החיסונים גם לגילאי 15-12. מנכ"ל המשרד, פרופ' חזי לוי, מקיים דיונים בנושא בהשתתפות גורמי המקצוע הרלוונטיים, נציגי קופות החולים ואיגוד רופאי הילדים במטרה להערך להרחבת החיסון לגילאי 15-12".