"השד לא כ"כ נורא": ריאיון עם סער בן ה-9 ואביו שנדבקו בקורונה

עידן וסער כהנא רק רצו לצפות במשחק כדורגל בספרד, ולא שיערו שיום למחרת נחיתתם בישראל הם יתבשרו כי נדבקו בנגיף. ביה"ס בו הוא לומד - הושבת לשבועיים. "כל החברים שלי התקשרו ותמכו בי"

זמן צפייה: 02:36

הקורונה - משבר עולמי: תושבי המועצה המקומית אזור שבמרכז הארץ, התבשרו כי עידן וסער כהנא, אב ובנו בן התשע הגרים ביישוב, שבו לישראל מטיול בספרד - וגילו שנדבקו בנגיף הקורונה. הבוקר - הפך היישוב למקום רפאים. חגית, תושבת המקום ואם לארבעה, סיפרה על חששותיה: "אני עם ארבעה ילדים קטנים, המצב מפחיד".

האב והבן נשלחו לבידוד ביתי ומצבם טוב. האב עידן סיפר לחדשות 13 את השתלשלות האירועים: "במוצאי שבת סער העלה חום, הוא עשה את הבדיקה ביום שני בערב - ואתמול נתנו לנו תשובה חיובית. סער כל כך רצה לראות את הסופר קלאסיקו. ביום שני חזרנו לארץ אחרי שהיינו במשחק. בינתיים, ביומיים האלה, סער היה בבית הספר, היינו בעבודה, בחוגים, נהגנו כרגיל". חגית הוסיפה שהבידוד כבר לא רלוונטי עבורם: "הכול פה למעשה נגוע. הבידוד כבר לא משנה. הם היו במכולת, הם היו בחוגים, והם ניהלו שגרת חיים די רגילה".

כתבות נוספות בנושא >>

חרף העלייה במספר המתים והנדבקים: ארה"ב אדישה לקורונה

עסקים בימי קורונה: כיצד מתמודד שוק העבודה בישראל עם הבידוד?

ארגון הבריאות העולמי הכריז על וירוס הקורונה מגפה עולמית

עידן וסער כהנא
עידן וסער כהנא

הילד סער, תלמיד כיתה ג', הגיע פעמיים ללימודים בבית הספר "יוספטל" באזור לאחר שנדבק. עידן הוסיף כי "ברגע שהוא אומת כחולה, בהחלט נוצרה פאניקה ביישוב, תחושה קצת לא נעימה". סער עצמו סיפר כי "כל החברים שלי תמכו בי, התקשרו אליי והביאו לי משלוחי מנות".

מכתב שהוציא בית הספר ''יוספטל'' בנוגע לנגיף הקורונה
מכתב שהוציא בית הספר ''יוספטל'' בנוגע לנגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

הבוקר עדכנה מנהלת בית הספר את ההורים כי הלימודים מושבתים במשך השבועיים הקרובים. אריה פכטר, ראש המועצה המקומית אזור, מסר כי "המנהלת ואני התחלנו להרגיע את ההורים ואת התלמידים: אנחנו בשליטה מלאה". אם שואלים את עידן וסער "השד הוא לא כל כך נורא", לדבריהם "התסמינים שסער חווה היו חום של שעה-שעתיים שהסתיים באקמול שהוריד את החום. מאז הוא מרגיש מצוין. אנחנו רוצים לשלוח לכולם בריאות והחלמה".