בעקבות ביטול האספקה: אלפי חולים נלחמים על קבלת קנאביס רפואי

בשבועות האחרונים הפסיקה חברת "תיקון עולם" את חלוקת התרופה "ללא התראה מוקדמת". הרפורמה החדשה תיכנס בעוד כחודשיים, ועד אז החולים נותרו ללא מענה • סטטוסקופ

זמן צפייה: 07:36

אלפי חולים וחולות, שמחזיקים ברישיון המאפשר להם לרכוש את הקנאביס הרפואי מחברת "תיקון עולם" בלבד, נתקלים בתקופה האחרונה בקשיים לקבלת המכסה החודשית. זאת לאחר שהחברה הודיעה כי היא מפסיקה לספק להם תפרחות.

פרח נלקין, חולת סרטן, שאינה יכולה לקבל את המרשם שלה, סיפרה: "אתם לא יודעים מה זה להתמודד עם כאב. זה לא אפשרי. היו רגעים שהייתי מוכנה למות, רק לא לחיות ככה, כי אלה פשוט לא באמת חיים".

פרח נלקין, חולת סרטן | צילום: החדשות 13

פרופ' עידו וולף, ראש המערך האונקולוגי בבית החולים "איכילוב" הסביר את מהות הבעיה שגורמת לחולים להישאר ללא התרופה הנחוצה: "מדובר ברישיון ייחודי ואישי גם למטופל וגם לספק. כאשר אחד הספקים מפסיק לעבוד, כל מי שהיה לו רישיון לאותו ספק מפסיק לקבל את הקנאביס, וצריך להחליף בבת אחת את כל הרישיונות בלי התראת זמן וללא חלוקה הגיונית של המשאבים".

מריחואנה רפואית
מריחואנה רפואית | צילום: רויטרס

בחודש הבא צפויה להיכנס לתוקף הרפורמה באספקת הקנאביס הרפואי. כל חולה חדש שיקבל רישיון יוכל לקבל את אספקת הקנאביס שלו בבית מרקחת, כך אמור להתנתק הקשר הישיר בין החולים והספקים היצרנים. אלא שעד שהרפורמה תושלם, המטופלים ממשיכים להמתין ולסבול. נלקין הוסיפה: "חייבים לעשות לזה סוף. אנחנו חולים ולא סטלנים. אנחנו אנשים מבוגרים שלוקחים אחריות על החיים שלנו ולא מאפשרים לנו לעשות את זה"

מחברת "תיקון עולם" נמסר: "תיקון עולם הודיעה למשרד הבריאות על מחסור זמני בתפרחות עקב עלייה בביקוש ותקלות בגידול שהפחיתו את ההיצע. החברה סייעה ללקוחות שלה לעבור לספק חלופי. האספקה מהחווה החדשה בעמק יזרעאל תחודש בעוד כחודשיים וכל התוצרת של "תיקון עולם" עוברת בדיקות איכות במעבדה חיצונית שנקבעה על ידי משרד הבריאות".