משרד הבריאות: 7 מקרים נוספים של המוטציה הבריטית התגלו בישראל

הנדבקים שנמצאו חיוביים לזן החדש הם תושבי גבעת זאב, ירושלים ובני ברק. ככל הידוע מדובר בהדבקה ללא רקע של נסיעה לחו"ל • גננת מאזור ירושלים נדבקה במוטציה - והדביקה ביום אחד 8 ילדים בגן

זמן צפייה: 00:46

משרד הבריאות הודיע הערב (ראשון) כי נמצאו שבעה מקרים נוספים של נדבקים הנושאים את המוטציה הבריטית - מתוך 96 דגימות. הנדבקים הנושאים את הזן החדש הם תושבי גבעת זאב, ירושלים ובני ברק, וככל הידוע מדובר בהדבקה ללא רקע נסיעה לחו"ל. בכירים במשרד הבריאות אמרו לחדשות 13: "המוטציה מתפשטת כמו אש בשדה קוצים. צריך להתייחס להתפשטותה כפקטור שישנה את ניהול המגפה בישראל".

לחדשות 13 נודע כי במקרה אחד, גננת במועצה האזורית אפרת שנשאה את המוטציה הדביקה באותו היום שמונה מהילדים בגן. ראש המועצה עודד רביבי, הודיע כששמע על כך בחדשות 13 כי לא יפתח את מערכת החינוך מחשש להתפשטות.

עוד בחדשות 13:

ממונה הקורונה במגזר החרדי: לחץ פוליטי משפיע על חוסר האכיפה

זעם על הכוונה לסגור את מערכת החינוך: "פארסה של משרד הבריאות"

ארגוני המסחר באולטימטום לממשלה: סגר מלא ממחר – או שנפתח הכול

בדיקת מטוש
בדיקת קורונה במתחם היבדק וסע | צילום: Shutterstock

עד כה אותרו בארץ 30 מקרים של נשאי המוטציה, מתוכם שישה חוזרים מחו"ל ודאיים. כיום ישנן עוד כ-300 דגימות נוספות מכל הארץ החשודות כמוטציה, והן נמצאות בתהליכי ריצוף גנטי.

אתמול אובחנו במהלך היום 4,141 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כמעט 77 אלף בדיקות - 5.5% מהן חיוביות. מספר החולים שמצבם קשה עומד על 761, מהם 209 מונשמים. מניין מקרי המוות מהנגיף עומד על 3,412.

במרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה דיווחו הבוקר כי על פי מחקרים חדשים בבריטניה, הזן החדש מדבק בהרבה ביחס לזנים קודמים בכלל קבוצות הגיל. החוקרים ייחסו את העלייה החדה בתחלואה בממלכה המאוחדת למוטציה החדשה, והעריכו כי להתמודדות מולו נדרשת סגירת מערכת החינוך.

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

הסוכנות האירופית לבקרת מחלות ומניעתן התריעה כי הזן עלול להוביל להגברת העומסים על מערכות הבריאות בעולם, והמליצה למדינות לפעול למניעת תפוצתו בתחומן באמצעות הידוק מגבלות הריחוק החברתי, ביצוע ריצופים גנטיים נרחבים לאיתורו ובקרה הדוקה של השבים מחו"ל.