תרומה והסבת מפעלים: כך מסייעים עשירי העולם למאבק בקורונה

ביל גייטס, וורן באפט וג'ק מא הם רק חלק מהמיליארדרים שתרמו מכספם על מנת להילחם בהתפשטות הנגיף ע"י מימון המאמצים למציאת חיסון וסיוע לאזורים שנפגעו אנושות מהמגפה. "מאחלים רק לטוב"

זמן צפייה: 00:21

מגפת הקורונה: בצל התפשטות הנגיף ברחבי העולם, פועלות ממשלות, שירותי רפואה ואזרחים רבים על מנת להפחית את הנזק. בין אותם אנשים ניתן למצוא גם חלק נכבד מעשירי העולם, שמנצלים את משאביהם הרבים על מנת לסייע ככל הניתן.

קרן "מלינדה וביל גייטס", שייסד האדם השני העשיר ביותר בעולם, ביל גייטס ועומד בראשה יחד עם אישתו מלינדה, ובה נאמן גם המיליארדר וורן באפט, תקדיש 100 מיליון דולרים על מנת לסייע במלחמה בווירוס. זאת, לאחר שהודיעה בחודש שעבר על תרומת של 10 מיליון דולרים למאבק זה.

מתוך כספי התרומה, 20 מיליון דולרים יועברו ישירות של ארגון הבריאות העולמי, וה-CDC האמריקני בכדי לסייע באיתור, טיפול והגשת עזרה לחולים, כך נמסר מטעם הקרן. סכום זהה יוקדש לסיוע לאוכלוסיות בסיכון באפריקה ובדרום אסיה, שעל פי הקרן נפגעו באופן קריטי מהמגפה. שאר הכסף, 60 מיליון דולרים, ייתרמו לצורך פיתוח חיסון, טיפול ומציאת פתרון ארוך טווח למחלה.

גייטס, ביל, מייקרוסופט
ביל גייטס | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בחדשות 13:

סלון תרבות: המוזיאונים שמציעים סיורים וירטואליים – למבודדים

"אווירה רגועה": הקשישים מהדיור המוגן בי-ם מספרים על הבידוד

6 ישראלים שהחלימו מקורונה ישתחררו בקרוב מביה"ח שיבא

מארק צוקרברג
מארק צוקרברג | צילום: פייסבוק

ג'ק מא, מייסד ויו"ר קבוצת עליבאבא והאדם השני ברשימת עשירי סין, הודיע שיתרום 14 מיליון דולרים לפיתוח חיסון לקורונה. כמו כן, מא הודיע בסוף השבוע האחרון שיתרום 500 אלף ערכות לאיתור המחלה ומיליון מסכות פנים לארצות הברית.

בציוץ בעמוד הטוויטר שלו כתב מא: "המשלוח הראשון עושה את דרכו לארצות הברית משנגחאי, מאחל רק טוב לחברינו באמריקה"


בעלי ענקית אופנת העילית "לואי ויטון", ברנאר ארנו, הודיע שישתמש בקווי ייצור הבשמים של החברה על מנת לייצר חומר לחיטוי ידיים בצרפת. "חומרים אלה ייתרמו לרשויות הרפואה במדינה, ללא כל תשלום", כך הודיעה החברה ביום ראשון.

לרשימת התורמים העשירים הצטרף גם מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, ואישתו ד"ר פרסילה צ'אן. הקרנות שייסדו השניים חברו לאוניברסיטאות קליפורניה, סן פרנסיסקו, וסטנפורד על מנת לייצר צוות מחקר משותף "שיסייע לאוניברסיטאות על ידי מימון וקניית ציוד מחקר מתקדם", כך לפי ההודעה הרשמית של החברה.

המיליארדר האמריקני קן גריפין, מייסד קרן הגידור "סיטאדל", הוכיח שהתמיכה והערבות ההדדית חוצות גבולות - והודיע שיתרום 7.5 מיליון דולרים לאזורים שבהם הכתה המגפה באופן הקשה ביותר, ברחבי סין.

תרומות אלה מצטרפות לכספים שממשלות רבות מקדישות למאבק במחלה החדשה, והחברות הפרטיות שפועלות למלחמה בנגיף. כל אלה מעידות על האופי האנושי, ועל כך שרבים מאלה שיכולים לסייע ולהקדים את התרופה והשיקום, עמלים על הפיתרון, כל אחד בדרכו.