בנט הציג תוכנית למאבק בזן הדלתא: "אם נהיה אדישים נגיע לסגר"

ברקע העלייה בתחלואה, רה"מ נשא הצהרה מיוחדת, טען כי פעולות הממשלה הקודמת הזניחו את המאבק בנגיף וקרא לישראלים להימנע שוב ממגע באירועים רבי משתתפים. "יכולים לנצח תוך חמישה שבועות"

זמן צפייה: 02:32

ברקע הזינוק בנתוני התחלואה ברחבי הארץ: ראש הממשלה נפתלי בנט נשא היום (רביעי) הצהרה מיוחדת וטען כי "מוטציית הדלתא מידבקת הרבה יותר מנגיף הקורונה המקורי", וכי "החיסונים לבדם לא מספיקים למאבק נגד מוטציית הדלתא, לכן דרושה היענות ושיתוף פעולה של הציבור, אחרת אם נהיה אדישים נגיע שוב פעם לסגר"

כשנשאל ראש הממשלה בנט לגבי אי-אישור התו הירוק על ידי כתב חדשות 13, ענה כי "בהמשך הדרך, מי שיכול היה להתחסן ולא עשה זאת, לא יוכל להכנס להרבה מאוד מקומות, אלא עם בדיקה שלילת. כרגע אני רוצה לתת התראה כדי שאנשים יתכוננו לכך מבחינה פסיכולוגית, במקום לעשות דברים מהיום למחר".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הקיצוץ בסבסוד מעונות היום לאברכים יידחה לנובמבר

תיעוד: אלמונים השחיתו את לוח הזיכרון לנספים באסון במירון

פייסבוק חסמה כלי תקשורת המזוהה עם חמאס: "קידם אלימות"

נפתלי בנט
נפתלי בנט

עוד טען בנט כי פעולותיה של הממשלה הקודמת "הזניחו באופן חמור למשך שנה וחצי את עניין הנוסעים בנתב"ג, ויצרו אוטוסטרדה פתוחה לרווחה של מוטציות ונגיפים, כאשר ישראלים רבים טסו למדינות אדומות מבלי שאף אחד עצר אותם".

"אם הציבור יקח אחריות, נביס את מוטציית הדלתא תוך חמישה שבועות", אמר בנט בטרם הציג את התוכנית שלו להורדת התחלואה בישראל. כאמור, התוכנית של בנט כוללת שלושה מרכיבים: חובת עטיית מסיכות בחללים סגורים, המשך מבצע החיסונים בקרב כלל אזרחי ישראל בדגש על כ-300 אלף בני נוער, ושמירה על ריחוק חברתי - בעיקר באירועים המוניים. עוד אמר בנט כי משרד הבריאות יגבש בקרוב מתווה לקיום הופעות וחתונות.

"אם לא נבלום את העלייה בתחלואה, היא תתורגם לחולים קשים ומתים", אמר בנט והוסיף: "יכול להיות שנצטרך להגיע לסגר, אך זה מוצא אחרון". עוד ציין בנט כי נחה את המשטרה "לבצע אכיפה מוגברת של אטיית מסיכות מבקומות סגורים".

חובש מד''א מחסן לקורונה בפארק בעפולה | צילום: דוברות עיריית עפולה

מיד לאחר ראש הממשלה, שר הבריאות ניצן הורוביץ נשא הצהרה: "בשנה וחצי האחרונות הקורונה ניהלה את חיינו בארץ. אנחנו החלטנו לשנות את מדיניות כדי לפגוע כמה שפחות בשגרת החיים לאורך זמן ובפרנסה של האזרחים". עוד ציין הורוביץ כי "אחרי זן הדלתא עלולים לצוץ וריאנטים נוספים, לכן נצטרך ללמוד לחיות לצד המגפה".

בדבריו, הוסיף שר הבריאות לתקוף את הממשלה הקודמת: "בעבר היו שיקולים פוליטיים ומגזריים בהחלטות הממשלה, אך אצלנו השיקולים הם ענייניים לחלוטין. סגרנו פרצות וקלקולים רבים שאפשרו לתחלואה להתפשט. בין היתר, מנענו מישראלים לטוס למדינות אסורות והצבנו את האכיפה בשטח".

ניצן הורוביץ
ניצן הורוביץ

בנוסף, התייחס הורוביץ להחלטה על אכיפה מחמירה יותר בעקבות העלייה בתחלואה: "לצערי, חלק ניכר ממי שחייבים בידוד לא מקיימים אותו, וזה פוגע בכולם. לכן, נפעל ביד קשה יותר כלפי מפרי הבידוד".