בנט: "נקים מחדש את קבינט הקורונה; קורא לבני הנוער להתחסן"

בהצהרה שנשא לתקשורת בשל הקפיצה במניין הנדבקים, רה"מ המליץ שלא לצאת לחו"ל בתקופה הקרובה, קרא לבני ה-12 ומעלה להתחסן לפני שייגמר המלאי והודיע כי בקרוב תתחדש חובת המסכות בחללים סגורים

זמן צפייה: 11:12

בהצהרה שנתן הערב (שלישי) ראש הממשלה בנתב"ג בעקבות העלייה המחודשת בתחלואה, אמר נפתלי בנט כי "קיבלנו החלטה להתייחס לזה כאל התפרצות חדשה, והמטרה היא לקטוע אותה מוקדם ככל האפשר". לצורך כך, "נקים מחדש את קבינט הקורונה בראשת הפרויקטור פרופ' נחמן אש, פרופ' חזי לוי וד"ר שרון אלרעי פרייס, על מנת שיוכלו לבנות תוכנית פעולה".

עוד התייחס בנט בדבריו לנתונים שידועים עד כה אודות הנגיף: "נכון לעכשיו הוא מתפשט בקצב מואץ ברחבי העולם, וקצב ההדבקה שלו גבוה בכ-50% לעומת זן הקורונה המקורי". לדבריו, "זן הדלתא מדביק גם אנשים מחוסנים". לפי ההערכות, החיסון נגד הקורונה יעל בכ-15 עד 20 אחוזים פחות נגד מוטציית הדלתא.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ליברמן הכריע: בעוד כשבוע יופסק תשלום החל"ת לבני 45 ומטה

נתב"ג, בתי אבות ובתי חולים: המקומות שבהם תוחזר חובת המסכות

40 שנה לתקיפת הכור בעיראק: נחשפים מסמכים ושרטוטים מהמבצע

ראש הממשלה נפתלי בנט בנאום שנשא בנתב''ג
ראש הממשלה נפתלי בנט | צילום: חיים צח, לע''מ

בנאומו, ראש הממשלה הציג מספר החלטות שנכנסו מיידית לתוקפן, בהן: יש לעטות מסיכות במהלך כל השהייה בשטח נתב"ג, כל מי שנכנס לארץ יצטרך לבצע בדיקת PCR, נוסעים שמגיעים ממדינות אדומות יועברו לטרמינל 1, תורחב רשימת המדינות האדומות ותידחה של כניסת תיירים מחוסנים לחודש אוגוסט. בנוסף, הוחלט להגדיל את מספר עמדות הבידוק בנמל התעופה ככל שיידרש.

בנט המליץ שלא לצאת לבקר בחו"ל בתקופה הקרובה עקב התפשטות הזן ההודי, אלא אם מדובר במקרה חיוני. עוד קרא בנט לכל ההורים לילדים בני 12 ומעלה להתחסן במנת החיסון הראשונה עד ה-9 ביולי, זאת לפני שיפוג תוקפם של מלאי החיסונים. רה"מ הודיע כי בקרוב תחזור החובה לעטות מסיכות בחללים סגורים.

שר הבריאות ניצן הורוביץ, ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת התחבורה מרב מיכאלי בביקור בנתב''ג
שר הבריאות ניצן הורוביץ, ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת התחבורה מרב מיכאלי | צילום: חיים צח, לע''מ

במקביל, לחדשות 13 נודע כי החל ממחר, המשטרה תחזור לאכוף הפרות בידוד בכל רחבי הארץ, וכי משימה זו תהיה בראש סדר העדיפויות שלה. זאת, לצד 270 הפקחים שכבר מבצעים את מלאכת האכיפה.