הצעדים של בנט לבלימת התחלואה: ריכוז מאמצים בחיסוני ילדים והסברה

בשל העלייה במקדם ההדבקה, שחצה את 1, רה"מ יכנס דיון מיוחד על אירועי חנוכה. בנוסף, נשקלת האפשרות לתת חיסונים מחוץ לאולמות ותינקט מדיניות של "שכנוע בלי כפייה", תוך הנגשת המידע להורים

זמן צפייה: 03:56

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע הערב (שבת) על שורת מהלכים שהוא מתכוון לנקוט בצל העלייה בתחלואה בימים האחרונים, בעיקר בקרב ילדים. תוכניתו מתמקדת בארבע נקודות: מאמץ חיסוני ילדים, הקפדה על תו ירוק באירועי חנוכה, הנגשת מידע ושכנוע הורים לחסן את ילדיהם, מיקוד מאמץ במי שמחוסנים בשתי מנות בלבד.

לפי הנתונים, 49% מהנדבקים החדשים הם בין הגילאים 0-11. לאחר שאושרו, החלו הבוקר להגיע משלוחי חיסוני הילדים וביום שלישי הקרוב יחל רשמית מבצע החיסונים לילדים. ראש הממשלה הודיע שייקח את בנו הקטן בן ה-9, דוד, להתחסן מיד כשיתחיל המבצע, ויבקש מהשרים ומחברי הכנסת שיש להם ילדים בגילים הרלוונטיים, לעשות את אותו הדבר.

בנוסף, בנט יכנס דיון מיוחד בעניין מופעי ואירועי חנוכה והיערכות אליהם. ככל הנראה המופעים יתקיימו כרגיל אך תוגבר האכיפה על התו הירוק ויבוצעו בדיקות פתע. לפי בנט, האירועים יכולים להיות הזדמנות להסברה על חיסוני הילדים ונשקלת אפשרות להקמת תחנות חיסון מחוץ לאירועים.

גישת הממשלה היא של "שכנוע ללא כפייה" של ההורים לחסן את ילדיהם. המטרה היא להנגיש כמה שיותר מידע ולפעול באופן שקוף וראש הממשלה מתכוון בעצמו לקיים פגישות הסברה עם מורים והורים. ריכוז מאמצים נוסף יתבצע על אלו המחוסנים בשתי מנות בלבד, שאינם מוגנים אך מתנהלים ללא זהירות. כ-950 אלף ישראלים שעשו חיסון שני ולא שלישי, ובנט הגדיר למקד בהם מאמץ.

בתוך כך, לפי נתוני משרד הבריאות, 497 מואמתים חדשים התגלו אתמול מתוך 77 אלף נבדקים. יש 5,277 חולים פעילים כעת בישראל, מהם 133 במצב קשה ומתוכם 82 מונשמים. 8,154 בני אדם נפטרו מפרוץ המגפה. מקדם ההדבקה עומד על 1.02.