בנט: "זן הקורונה החדש עלול לפגוע גם בילדים - צאו להתחסן"

רה"מ ביקר במתחם החיסונים בחולון, וקרא שוב לבני הנוער ולילדים לקבל את מנות החיסון. "אין בעיית מלאי - אבל יש לחיסונים תוקף" • 283 נדבקים חדשים אובחנו אתמול - 0.4% מהבדיקות חיוביות

זמן צפייה: 13:01

ראש הממשלה נפתלי בנט ביקר הבוקר (שלישי) במתחם החיסונים של קופת החולים מכבי בחולון ושוב קרא לבני הנוער ולילדים לצאת להתחסן. לדבריו, "יש שגיאה נפוצה - אנשים חושבים שבני הנוער לא צריכים את החיסון - זה לא נכון. בני ובנות נוער צריכות וצריכים את החיסון מכיוון שהזן החדש כן פוגע בילדים לא מחוסנים, וזה לא היה בהיקפים האלה בזן הקודם. אין בעיית מלאי, יש לכל המדינה חיסונים, אבל יש להם תוקף.".

"אתמול שברנו שיא של מספר חודשים - 18 אלף ישראלים התחסנו, זה גידול של 500% בתוך כמה ימים, בזכות ההיענות הגדולה של בני הנוער והציבור לקריאה הלאומית להתחסן", המשיך ראש הממשלה. "המשימה לא נגמרה, יש לנו עכשיו כשבוע וחצי לתת פוש גדול להתחסנות, המון אנשים באו להתחסן בימים האחרונים, אבל זה לא מספיק. אנחנו צריכים להגיע ל-30 אלף ביום כדי לעמוד במשימה".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 283 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-68 אלף בדיקות, מהן 0.4% היו חיוביות. כעת, מניין החולים הפעילים עומד על 1,537 בני אדם, בתוכם 21 במצב קשה, ובהם 14 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 6,429.

אמש פורסם כי בשלב זה, נראה שהתפרצות הקורונה המחודשת עדיין מתונה יחסית, שכן לא נרשמה עלייה במניין החולים שמצבם קשה. אלא, שעל פי ההערכות, בעוד כשבוע וחצי המגמה תשתנה. כאמור, לפי נתוני משרד הבריאות, מספר החולים שבמצב קשה עומד על 21 בני אדם בלבד, אך בשבוע הבא ייתכן שהמספרים יהיו גבוהים מעט יותר.

ממה שידוע עד כה על הנגיף, רוב הסימפטומים הקשים מגיעים רק כעבור כמה ימים מרגע ההידבקות. לכן, יכול להיות שהתסמינים של חלק מהמאומתים החדשים יתפרצו רק בעוד כמה ימים - מה שיעלה את מספר החולים שמצבם יוגדר קשה. עם זאת, יש לזכור כי 60% מהמאומתים החדשים הינם בני נוער, והם - ברובם, לא מפתחים מחלה קשה. יתרה מזאת, אתמול שינה משרד הבריאות את מדיניותו ואישר לקופות החולים לחסן במנה אחת גם ילדים שהחלימו ממחלת הקורונה, כדי לחזק את ההגנה מפני הנגיף.