8,078 חולי קורונה חדשים; חוקרים מעריכים: גל התחלואה נבלם

משרד הבריאות עדכן את נתוני התחלואה: מספר החולים הקשים יציב ועומד על 689. בית החולים ברזילי ביקש ממד"א לא להעביר למוסד חולים נוספים בשל עומס של חולים במחלקות הקורונה

בית החולים "ברזילי" שבאשקלון
בית החולים "ברזילי" שבאשקלון | צילום: מתוך פייסבוק

חוקרי האוניברסיטה העברית המנטרים את מגפת הקורונה פרסמו היום (שישי)  את הניתוח והתחזית לזמן הקרוב ומעריכים כי גל התחלואה הנוכחי נבלם, בזכות השילוב בין מבצע החיסון במנה השלישית ויישום המגבלות. כמו כן, החוקרים סבורים כי מקדם ההדבקה צפוי לרדת מתחת ל-0.85 בשבוע השני של חודש ספטמבר.

להערכת החוקרים, הירידה במקדם ההדבקה (R) לא צפויה להיעצר בעקבות פתיחת שנת הלימודים אך שיגרת החיים בארץ צפויה להשתבש לאחר פתיחת מערכת החינוך ורבבות ישראלים עלולים להיכנס לבידוד בכל יום. החוקרים ציינו גם כי קיימת בלימה בקצב העלייה של מספר האשפוזים של חולים קשים מעל גיל 60, ככל הנראה בעקבות מבצע החיסונים במנה השלישית. הם הוסיפו כי הסיכון לתחלואה קשה בקרב בני 60 ומעלה שאינם מחוסנים עלה דרמטית בימים האחרונים והינו פי 5 מבני גילם שחוסנו.

במקביל, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול נוספו 8,078 חולי קורונה מאומתים ומספר החולים הקשים הינו 689. כמו כן, במשרד הבריאות דיווחו כי מספר החולים הפעילים בישראל עלה ל-78,342 וכי 1.87 מיליון ישראלים קיבלו כבר את מנת החיסון השלישית.

בתוך כך, בבית החולים ברזילי שבאשקלון הודיעו הבוקר כי לא יקבלו חולי קורונה מאומתים נוספים מאחר ומחלקות הקורונה מלאות. בית החולים ביקש ממד"א לא להעביר אליהם חולי קורונה חדשים עד להודעה חדשה בשל עומס של חולים בשתי מחלקות הקורונה שבמוסד הרפואי.