קורבן שלישי בתוך יומיים: תינוקת מתה מסיבוכי שפעת

בת שנה וחצי הובאה לבית החולים קפלן במצב אנוש תוך ביצוע פעולות החייאה, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. מבדיקת דם עלה כי היא חלתה בשפעת

זמן צפייה: 03:54

תינוקת כבת שנה וחצי מתה היום (רביעי) כתוצאה ממחלת השפעת. התינוקת הגיעה לבית החולים קפלן במצב אנוש תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותה. בבדיקת דם נמצא כי היא חלתה בשפעת.

מוקדם יותר פונה תינוק בן חודש מירושלים במצב קריטי לבית החולים עין כרם בעיר, שם התייצב מצבו כשהוא מורדם ומונשם באורח קשה. על פי החשד, בן החודש חלה בשפעת ומצבו הידרדר. הוריו הביאו אותו למרפאה בשכונת עיר גנים עם חום, משם צוות מד"א פינה אותו תוך ביצוע פעולות החייאה.

חובש רפואת חירום במד"א אלעד רוזמרין סיפר כי "כשהגעתי למרפאה חברתי לצוות הרפואי שטיפל בפעוט שהיה מחוסר הכרה. המשכתי את הטיפול הרפואי ויחד עם צוות הניידת טיפול נמרץ הענקנו לו טיפול רפואי מתקדם וביצענו בו פעולות החייאה שכללו מתן תרופות, הנשמות ועיסויים ופינינו אותו לבית החולים במצב קריטי תוך המשך ביצוע פעולות החייאה".

בית חולים
בית חולים | צילום: רוני שיצר

אתמול מת הלל דחבש, בן 19 מהיישוב נריה, בבית החולים שערי צדק שבעיר מסיבוכי שפעת – כך הודיע המרכז הרפואי. במקביל, נקבע גם מותה של נערה בת 14 עם מחלות רקע, שאושפזה במרכז הרפואי שיבא בתל השומר.

הצעיר פונה אמש למקום במצב קשה ללא דופק, והצוות הרפואי נאלץ כאמור לקבוע את מותו, בתום פעולות החייאה ממשוכות. מבירור שביצע בית החולים עולה כי הצעיר חלה לפני כמה ימים, וטופל בקופת חולים. אולם, מצבו הידרדר ואתמול הוא התמוטט. בשערי צדק קראו לציבור להתחסן נגד שפעת.

הלל דחבש, נפטר ממחלת השפעת
הלל דחבש, נפטר ממחלת השפעת | צילום: באדיבות המשפחה

בנוסף, כמה חולים מאושפזים במצב קשה כתוצאה מהמחלה, בהם חולה בן 40 שהגיע לבית החולים אסף הרופא והתמוטט כתוצאה מכשל מערכות.