"הניצחון הכי גדול": מובילת המאבק בסרטן החלימה - וילדה בת

לפני עשרים שנה הופיעה שירז שבירו על כרזות של עמותת "חיים" וריגשה מדינה שלמה. היום, לאחר שהבריאה, היא אמא לעומר בת הארבעה חודשים - וממשיכה להעלות מודעות למחלה. "זו סגירת מעגל"

זמן צפייה: 03:58

את שירז שבירו הכרנו לפני שני עשורים באמצעות כרזות וסרטונים בהם הופיעה קירחת בכובע צבעוני, כשהובילה מאבק במחלת הסרטן מטעם עמותת "חיים". הילדה שריגשה מדינה שלמה כשהייתה בת 9 וחלתה בסרטן, היום היא אמא לעומר בת הארבעה חודשים.

"מבחינתי, זו איזושהי סגירת מעגל שיש לי ילדה משלי", אמרה שבירו. "פתאום לחוות הכול - מצד אחד את השמחה של להיות הורה, ומהצד השני את כל הדאגות שבאות עם זה". ולמרות החששות שהגיעו יחד עם התינוקת החדשה, שבירו לא שכחה להודות על הטוב, ואמרה כי "זה הניצחון הכי גדול שיש".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נסיגת ארה"ב מסוריה: חשש גדול בישראל מהמהלך של טראמפ

במשטרה בוחנים אפשרות לפתוח בחקירה פלילית נגד שרה נתניהו

טראמפ: "אם טורקיה תחצה את הגבולות – אשמיד את כלכלתה"

שירן שבירו, בעלה ובתם התינוקות בת הארבע
שירן שבירו, בעלה ובתם התינוקות בת הארבע | צילום: חדשות 13

הלידה המשמחת היא לא רק ציון דרך לשירז, אלא גם נקודת מבט אחרת על מה שעברה. "לפעמים כשאני מסתכלת על עומר אני חושבת על ההורים שלי בסיטואציה הזו. עולות המון מחשבות", אמרה. "פתאום להבין את המעמד של ההורה, מי שיושב ליד המיטה של הבן שלו עם חוסר אונים, ולדעת שההורים שלי ידעו הכול אבל תוך כדי טיפלו בי והראו לי אופטימיות. זה מעורר השראה".

כששירז חלתה בסרטן הדם היא לא הייתה מודעת לחומרת מצבה, אלא פשוט חיה את זה. "כמו שכאשר יש שפעת - צריך לקחת כדורים. אני לא זוכרת רגע שבו אמרתי 'יש לי סרטן'. אני מניחה שהבנתי עם הזמן, אבל כשהבנתי את זה הייתי עמוק בפנים".

שירז שבירו בקמפיין המאבק בסרטן
שירז שבירו בקמפיין המאבק בסרטן | צילום: חדשות 13

בזמן האשפוז היא חלמה להופיע בפרסומת, ובעמותת "חיים" שמלווה אותה מאז ועד היום צירפו את שבירו לסרטון תדמית, שבעקבותיו הפכה למוכרת כמעט בכל בית. "אני זוכרת שמאוד נהניתי מהצילומים ומההשתלבות עם שאר הילדים", סיפרה, "ומסתבר שבאותו יום הגעתי לבית לבית חולים עם המוגלובין מאוד נמוך - אבל בכלל לא הרגשתי את זה לאורך היום".

שירז החלימה, גדלה וגם בימים אלו חשוב לה להעלות את המודעות ולעודד חולים וחולות בסרטן הדם. אבשלום כהן, יו"ר עמותת חיים", הסביר כי כיום 82 אחוזים מהילדים החולים מחלימים, כך שתרומתה של שבירו לעמותה היא גדולה מאוד. "הנה, יש לנו את הבחורה שכשהיא הייתה ילדה היא הייתה חולה והיום היא אמא לילדה בריאה. יופי של דבר".