תיעוד מרגש מבית החולים: כך נראית לידה בזמן מגפת הקורונה

ליעד, שנכנסה להיריון לפני פרוץ המגפה, נאלצה להגיע לרגע המאושר עם מסכה - וראתה לראשונה את בתה מאחורי מחיצה שקופה. "הלידה הראשונה לא הייתה רגשנית כמו זו" • "בייבי-בום קורונה", חלק א'

זמן צפייה: 13:23

ליעד ואסף, זוג והורים לבת, נעו בחודשים האחרונים בין החששות הטבעיים של תקופת ההיריון לבין החרדה המתמדת להישמר מפני הקורונה - וכך עד שהגיע הניתוח הקיסרי המיוחל שבמהלכו נולדה בתם השנייה, ריף.

כשנשאלה ליעד אם הייתה בוחרת להשהות את ההיריון שלה בעת משבר הקורנה, היא ענתה: "בהתחלה, הייתי אומרת באופן חד משמעי - כן". למרות חוסר הוודאות של התקופת והשאלה לאיזה עולם התינוקות היום נולדים? ליעד ענתה כי בדיעבד לא הייתה דוחה את הריונה, בטענה ש"יש גבול לכמה שאפשר לעצור את החיים". עוד הוסיפה כי "עד עכשיו אמרתי לעצמי 'שתצא ואני אשמור עליה', ואילו עכשיו אני לא בטוחה איפה יותר בטוח לה להיות - בבטן או בחוץ".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"שדרוג משמעותי ליכולות האסטרטגיות": הפיצויים על מכירת ה-F-35

המרוץ לחיסון: המכון הביולוגי יחל ביום ראשון ניסויים בבני אדם

המדינה מודה: כ-7,000 בחורי ישיבה שחזרו ללמוד באישור – נדבקו

לידה בית הקורונה בבית חולים ''ליס''
לידה בית הקורונה בבית חולים ''ליס'' | צילום: חדשות 13

"כל הנשים שיולדות היום אלו נשים שלא ידעו שהן ילדו בתקופת הקורונה. לידה היא רגע מאוד מיוחד ומכונן בחיים, אז אנחנו מנסים לייצר לידה או ניתוח בתנאים הכי טובים, הכי זהים לתקופה שאין קורונה, עם מגבלות הקורונה", אמר הפרופ' יריב יוגב, מנהל בית חולים "ליס" ליולדות ונשים. כפי שניתן לראות בתיעוד מתוך חדר הניתוחים, ליעד הייתה עם מסכה וראתה תחילה את התינוקת שלה דרך הפרגוד השקוף.

אפילו לאחר לידתה של ביתה, ליעד עדיין לא הרגישה בטוחה להוריד ממנה את המסכה: "פחדתי כשהורידו לי אותה. מתוך אינסטינקט רציתי לתת לה להרגיש חום ואהבה. אני לא זוכרת את עצמי בלידה הראשונה רגשנית כל כך". קשה לדעת היום אם בעתיד ריף רק תלמד ממרחק הזמן על מה שעבר העולם בתקופה שבה נולדה, או שבבוא היום היא רק תוכל לדמיין איך נראתה המציאות לפני בואה לעולם.