בן 48 שלא סבל ממחלות רקע ולא התחסן מת מקורונה

לאחר שבועיים ללא מתים מהנגיף, נפטר שני תוך ארבע שעות, הפעם בבית החולים וולפסון. מוקדם יותר מת קשיש בן 86 בביה"ח רמב"ם. בפעם השלישית ברציפות: יותר מ-500 נדבקים ביממה

זמן צפייה: 03:19

גבר בן 48, לא מחוסן שלא סבל ממחלות רקע למעט לחץ דם, מת היום (חמישי) מקורונה בבית החולים וולפסון, לשם הוא הגיע אתמול. מדובר במוות השני מקורונה תוך כמה שעות, לאחר שבבוקר נקבע מותו של חולה קורונה בן 86 בבית החולים רמב"ם. זאת, לאחר שבועיים שאיש בישראל לא מת מהנגיף.

הבוקר, עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 518 נדבקים חדשים בקורונה. מדובר ביום השלישי ברציפות שבו מאובחנים יותר מ-500 נשאים חדשים. בכך, מניין הנשאים הפעילים עלה ל-3,568. מספר החולים שבמצב קשה עלה ל-46, מהם 16 מונשמים.

בדיקת קורונה
בדיקת קורונה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, משרד הבריאות שינה היום את סיווגי המדינות עליהן יש אזהרת מסע בשל תחלואה גבוהה. רמת סיכון מרבית תוגדר כאשר ממדינה מסוימת הגיעו יותר מ-50 מאומתים בחודש האחרון, או כאשר הגיעו יותר מ-10 אך שיעור הבדיקות החיוביות היה יותר מחצי אחוז.

מדינה עם אזהרת מסע חמורה תהיה מדינה שמתקרבת לקריטריונים של סיכון מרבי או שיש בה יותר מ-1,000 חולים למיליון איש. מדינה עם אזהרת מסע נמוכה תהיה אם שיעור המאומתים המגיעים ממנה הוא 0.3 ומעלה, או שיש 500 חולים למיליון איש במדינה עצמה.