אש סותר את נתניהו: "לא יודע מתי נצטרך להתחסן שוב"

ממונה הקורונה התייחס לנושא בריאיון בגל"צ ואמר כי "אם נראה שהחיסון מפתיע לטובה ושומר על יעילות לאורך זמן - זה יכול לקרות אפילו בעוד יותר משנה" • מספר החולים שבמצב קשה ממשיך לרדת

זמן צפייה: 01:58

ממונה הקורונה פרופסור נחמן אש אמר היום (רביעי) כי "אני לא יכול לומר מתי נקבל חיסון נוסף. אולי בעוד חצי שנה, אולי שנה, אולי אפילו יותר אם נראה שהחיסון מפתיע לטובה ושומר על יעילות לאורך זמן וללא וריאנטים שיסכנו אותו". בכך, סתר את דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר אתמול כי ישראל נערכת למבצע חיסונים חדש בעוד כחצי שנה. את הדברים אמר בריאיון לגלי צה"ל.

בתוך כך, נמשך מבצע החיסונים, כאשר יותר מ-5.32 מיליון ישראלים קיבלו את המנה הראשונה, וכמעט חמישה מיליון את הזריקה השנייה. אתמול אובחנו 148 נדבקים חדשים, כאשר 0.3% מ-54 אלף הבדיקות יצאו חיוביות. מניין המתים עלה ל-6,345.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

השוטר שחנק למוות את ג'ורג' פלויד הורשע ברצח: "אפשר לנשום"

המנהל שיקר בחקירה האפידמיולוגית: משרד הבריאות יסגור את ביה"ס

בן 59 נאשם באונס בת 7: "החזיק מאות סרטונים פדופיליים"

נחמן אש | צילום: חדשות 13

בד בבד, מנתוני משרד הבריאות עולה כי מספר החולים שבמצב קשה ממשיך לרדת, והוא עמד הבוקר על 174, מהם 104 מונשמים בלבד. גם מניין הנשאים הפעילים מוסיף לרדת, כאשר כיום בישראל ישנם 2,103 כאלה.

כאמור, אתמול התייחס נתניהו למבצע החיסונים, וסיפר: "נקים מפעל חיסונים בשיתוף מדינות נוספות". לדבריו, ישראל נערכת למבצע חיסונים נוסף שיחל בעוד כחצי שנה, "אז הכינו את הכתפיים - וגם את הילדים, משום שאנחנו מעריכים כי עד אז כבר ניתן יהיה לחסן אותם", אמר.

עוד הוסיף ראש הממשלה כי "נתקלתי במכשול פוליטי על האישורים מול פייזר. נגמרו הבחירות ואני שוב נתקע עם אותם מכשולים ולא נותנים לנו את האישורים שאנחנו צריכים בממשלה על מנת לרכוש את החיסונים".