אש למנהלי בתי החולים: שדרו תחושת חירום כדי לגרום להידוק הסגר

ממונה הקורונה ביקש ממנהלי בתי חולים ברחבי הארץ להתראיין על העלייה במאושפזים כתוצאה ממגפת הקורונה, כדי שהפוליטיקאים יהדקו את הסגר. אמש אמר לחדשות 13: "לא חושש מאי ספיקה של המערכת"

ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש | צילום: לע"מ

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, ביקש היום (שני) בשיחה עם מנהלי בתי החולים שידברו על העומס בעקבות משבר הקורונה כדי להפעיל לחץ על הדרג המדיני. "תתראיינו יותר בתקשורת על העלייה החדה במספר המאושפזים כדי ליצור תחושת חירום בציבור וכדי להניע את הפוליטיקאים להדק את הסגר", אמר.

זאת, בניגוד לאמירתו אמש בריאיון לחדשות 13, לפיה הוא לא חושש מאי ספיקה של מערכת הבריאות. "המערכת יכולה לעמוד בזה, אני לא חושש מפני התמוטטות מערכת הבריאות, אני חושש שהיא מספיק חזקה גם כדי לעמוד במספרים יותר גבוהים - אני לא חושש מאי ספיקה של המערכת", אמר.

פרופ' נחמן אש | צילום: חדשות 13

עוד התייחס בריאיון לאפשרות הידוק הסגר בשל העלייה בתחלואה, והצהיר: "אנחנו ממליצים לסגור את כל מערכת החינוך בכל הגילים - רוצים שהסגר יהיה כמה שיותר קצר, ובשביל זה צריך לסגור את כל המערכת". עוד טען אש כי "יש לעשות זאת באופן מיידי - אין כל סיבה או היגיון לחכות ליום ראשון".

אש הדגיש כי סגירת מערכת החינוך תחול באופן שווה על כלל המגזרים - כולל ביישובים החרדיים. "כל הילדים בכל מערכות החינוך לא ילמדו", הצהיר. "התחלואה בערים החרדיות עולה במהירות וצריך להבין שגם שם צריך לנקוט בכל האמצעים".

מחלקת קורונה
מחלקת קורונה | צילום: חדשות 13

על משך הסגר ההדוק אמר ממונה הקורונה: "אנו נמצאים כבר שבוע בתוך סגר, ואם נאריך אותו בשבועיים נוספים - אני מעריך שהתחלואה תרד. נצטרך לעקוב אחר הנתונים. המלצנו מלכתחילה על סגר יותר הדוק, רצינו שהוא יהיה קצר ככל האפשר, ואנחנו מבינים שכדי שהוא יהיה קצר - הוא צריך להיות מאוד אפקטיבי. התקבלו החלטות לקיים את הסגר במתכונת הנוכחית עם מערכת חינוך עובדת, וזה בוודאי מחייב הידוק".

אש התייחס גם למבצע החיסונים ולחשש ממחסור במנות חיסון: "אין מחסור בחיסונים, יהיו חיסונים לכולם - גם למנה השנייה לכל מי שכבר התחסן", הדגיש, אך הוסיף: "יכול להיות שתהיה תקופה שבה לא נוכל לחסן מתחסנים חדשים עד שיגיעו המשלוחים הבאים. הם אמורי להגיע ואנחנו מנסים להקדים אותם. אם לא נצליח, תהיה תקופה שבה נאט את קצב החיסון".