אש: תנאי לפעימה הבאה - מקדם הדבקה קטן מ-1, עד 750 חולים קשים

פרויקטור הקורונה מציג בישיבת הממשלה את המדדים שיאפשרו מעבר לשורת ההקלות הבאה. בנוסף, דורש שהחינוך לא ייפתח לפני יום ראשון • פרסום ראשון: המתווה לפתיחת נתב״ג ב-7 במארס

זמן צפייה: 03:13

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש הציג הערב (שני) בישיבת הממשלה את המדדים שיאפשרו מעבר לפעימה הבאה של ההקלות - שמתוכננת ל-7 במארס. על פי הצעתו, הפעימה הבאה תתאפשר כאשר מקדם ההדבקה יהיה נמוך מ-1, יהיו פחות מ-750 חולים במצב קשה, הגעה ל-4 מיליון מחוסנים במנה שנייה ושיעור מחוסנים (כולל מחלימים) של 95% מאוכלוסיית בני ה-50 ומעלה.

לדבריו, אין לבצע הקדמות של הפעימה או של חלקים ממנה למועד מוקדם יותר - כלומר, אין לפתוח את מערכת החינוך לפני יום ראשון. במשרד הבריאות יבקשו להמתין ליום רביעי לפני שמכריעים על איך תיראה הפעימה הבאה.

"מספר החולים הקשים הוא המפתח ואחריו צריך לעקוב", הסביר. "כל עוד הוא לא מאיים על מערכת הבריאות, אפשר להמשיך בפתיחה. מקדם ההדבקה בעליה, את ההשפעה עליו נראה בעוד כשבוע וחצי ואירועי פורים בוודאי יתרמו לכך". שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: "למרות העלייה במקדם ההדבקה, פתיחת המשק אמורה להימשך עפ"י התכנית המקורית".

סגר
סגר | צילום: רויטרס

לפי מתווה הפרויקטור, הפעימה השלישית צפויה לכלול פתיחה של כיתות ז'-י' ביישובים ירוקים, צהובים וכתומים גבוליים, וכן פתיחה של בתי קפה ומסעדות קטנות ללא צורך בתו ירוק. במתווה התו הירוק ייפתחו מסעדות בהזמנה מראש, מלונות, גני אירועים, כנסים ואטרקציות. מגבלת ההתקהלות תעמוד על 20 אנשים בפנים ו-50 בחוץ, למעט ביישובים אדומים.

במקביל, שרת התחבורה מירי רגב הציגה בפני הממשלה את המתווה לפתיחת נמל התעופה בן גוריון ב-7 במארס. לפי המתווה, נתב"ג ייפתח לכל האזרחים שיוכלו לשוב לארץ להצביע, וכן לאזרחים שרוצים לצאת. המכסה הראשונית תעמוד על 3,000 נוסעים ביום, עם אופציה להארכה. משרד הבריאות יגדיר יעדים מוכי תחלואה בעולם מהם אי אפשר יהיה לטוס לארץ.

מחוסנים ישראלים לא יוחויבו בבידוד עם שובם לארץ, והאחרים - יבחרו בין בידוד במלונית או צמיד אלקטרוני. תישאר בתוקף הדרישה לבדיקה 72 שעות לפני העלייה למטוס ובדיקה נוספת בנתב"ג.