משרד הבריאות שלל את רישיונו של הרופא שקרא לא להתחסן לקורונה

השופט בדימוס סטרשנוב דן בעניינו של ד"ר אריה אבני, הידוע כמתנגד חיסונים ואף תועד חותם על מסמכים מזויפים, והחליט שיש לשלול את רישיונו לצמיתות. "הפיץ ברבים את משנתו הרעילה והמסוכנת"

זמן צפייה: 02:59

משרד הבריאות הודיע היום (שלישי) על ביטול רישיונו של ד"ר אריה אבני, רופא מכחיש קורונה שזייף פנקסי חיסונים וחילק פטורים ממסכות תמורת תשלום. רישיונו של אבני, אשר פרסם באתר הרשמי שלו ובדף הפייסבוק שלו קריאה לציבור להפר את הוראות משרד הבריאות בעניין הנגיף, וכן דברי השמצה והכפשה נגד ציבור הרופאים, נשלל לצמיתות. מעשיו של הדוקטור נחשפו בתחקיר מיוחד של אריק וייס, ששודר ב"מהדורת השבת". 

"בהתבטאויותיו הקשות והבוטות טמונה סכנה של ממש לשלום הציבור ובריאותו", כתב השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, שדן בעניין. "השתלחויותיו חסרות הרסן, הבוטות וחסרות הבסיס כלפי ציבור הרופאים וראשי משרד הבריאות, שחורגים בהרבה מהסביר ומהמותר במסגרת חופש הביטוי - והרי מרשם ברור לאנרכיה מוחלטת".

השופט הטיח ביקורת קשה באבני, ותהה כיצד יכול להתעלם מאלפי החולים שנפטרו, מתופעות הלוואי שמדווחות לאחר המחלה ומהמחקרים המוכיחים את יעילות החיסונים. "אלה נעלמו מעיניו? האם הוא קרא בכלל מחקרים שנעשו בנושא הקורונה או חומר מדעי כלשהו? ספק רב, בעיניי", קבע סטרשנוב.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אסון זיהום הזפת: בית המשפט צמצם את צו איסור הפרסום

הרמזור התעדכן: אלה הערים הכתומות שבהן הלימודים יתקיימו מחר

לשכת רה"מ: העברנו חיסונים "בכמות סמלית" לרשות הפלסטינית

ד''ר אריה אבני מתעמת עם אריק וייס
ד''ר אריה אבני מתעמת עם אריק וייס | צילום: חדשות 13

"אולי בשביל ד"ר אבני הנכבד הקורונה היא קוריוז או 'בדיחה', כלשונו, אך לא לאלפי החולים, המתים וקרובי משפחתם אשר ניגפו במחלה איומה זו. צר לי לקבוע, אך הנקבל הינו שרלטן, מכחיש קורונה מובהק ומאחז עיניים מסוכן, ועוד נוהג כך בחוצפתו באיצטלה של רופא מורשה".

סטרשנוב כינה את אבני "עבריין חוזר", שכן - בעוד מתנהלים נגדו הליכים בעניין זה, "הוא ממשיך להפיץ ברבים את משנתו הרעילה והמסוכנת, ללא כל מעצורים ומתוך זלזול חמור בבריאות הציבור". לא זו בלבד, אלא שהוא אפילו "אינו מביע חרטה או משפר את דרכיו, כהבטחתו החוזרת ונשנית", סיכם השופט וקבע, כאמור, כי יש לשלול את רישיונו לצמיתות.