השימוע לארומה ת"א אחרי הרעלת הטונה: המקרר לא עבד כשורה

מהבירור שערך משרד הבריאות עקב אשפוזם של שני לקוחות שאכלו את הדג בסניף בעיר, עולה כי הטיפול בטונה לא היה תקין. המשרד הודיע לנציגי העסק שיוכלו לפתוח אותו מחדש רק אחרי תיקון הליקויים

זמן צפייה: 03:31

הרעלת הטונה בארומה תל אביב: משרד הבריאות ערך היום (רביעי) שימוע ל"ארומה תל אביב", לאחר שאתמול אושפזו שני בני אדם אחרי שאכלו טונה בסניף הנמצא בדרך בגין שבעיר, וממנו עולה שהמקרר לא עבד כשורה וכי הטיפול בטונה לא היה תקין.

במהלך השימוע הוצגו לנציגי העסק הממצאים שעלו בביקורת התברואית, ובהם אי עמידה בנהלי משרד הבריאות ואי עמידה בהנחיות היצרן. המשרד הנחה את הנציגים לתקן את הליקויים, ורק אז יוכלו לקבל אישור לפתוח מחדש את בית העסק לציבור הרחב.

משרד הבריאות מסר בתום הבירור שערך בעקבות אשפוזם של שני אנשים שאכלו את הדג בסניף בדרך בגין, כי הטיפול בטונה לא היה תקין, והודיע לנציגי העסק שיוכלו לפתוח אותו מחדש רק אחרי תיקון הליקויים

ממשרד הבריאות נמסר כי הם ממשיכים לבדוק את האירוע ברמה המקומית וברמה הארצית. במקביל, המשרד ממתין לתוצאות המעבדה המדויקות של הטונה שהיה בשימוש בסניף, שיגיעו מחר בבוקר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ההרעלה בארומה ת"א: פשיטה בוצעה בסניף – שימוע ייערך לרשת

הרעלת הטונה בארומה ת"א: "אכלתי תוך 10 דקות ומיד חשתי צריבה"

לאחר שאכלו טונה ב"ארומה תל אביב": גבר ואישה אושפזו בביה"ח

מוצר שנלקח לבדיקה
מוצר שנלקח לבדיקה | צילום: דוברות משרד הבריאות

כאמור, מוקדם יותר היום משרד הבריאות פשט על סניף "ארומה תל אביב", אסף דגימות של הטונה שהיה בשימוש לבדיקות מעבדה, השמיד את שאר המוצר ואסר שימוש של משלוח של הטונה עד לקבלת התוצאות. זאת לאחר שאתמול פורסם לראשונה בחדשות 13 כי שני בני אדם אושפזו לאחר שאכלו סלט וכריך טונה בסניף בדרך בגין בעיר.

שירי פורר, בת 41 ואם לשניים, שאושפזה אמש במצב קשה לאחר שאכלה סלט טונה בסניף "ארומה תל אביב" שבדרך בגין בעיר – תקפה היום בריאיון לחדשות 13 את הרשת, ואמרה: "הייתי מצפה מהחברה שתעשה בדק בית רציני. הם יצרו איתי קשר, אמרו שסגרו את הסניף, בודקים את הטונה בכל הסניפים. הם אמרו ששחררו הודעה חדשה לתקשורת, כי ההודעה אתמול היתה די אומללה, הם ניסו לגלגל את זה על מי שנפגע מהתקרית". עוד הוסיפה: "לא נעים לחשוב שהייתי הולכת למשפחה שלי בגלל שטות כזאת".

פורר סיפרה על האירוע שהביא אותה לבית החולים, ואמרה: "קניתי סלט, חזרתי למשרד ואכלתי מיד -לא כפי שהם טענו אתמול. תוך כדי הרגשתי צריבה בלשון, חשבתי שזה עגבניות. אז, הבחנתי שהפנים שלי אדומות, הלשון התנפחה וחוויתי קשיי נשימה, הבנתי שאני חווה תגובה אלרגית". בשלב הזה נלקחה למר"מ, קיבלה טיפול סטוריאידים, "איבדתי הכרה והזמינו לי אמבלונס למיון", אמרה.

שירי פורר
שירי פורר | צילום: חדשות 13

נוסף לפורר, בבית החולים איכילוב אושפז גבר בן 34 ושוחרר לביתו לאחר שקיבל טיפול רפואי. תחילה הגיעה לבית החולים פורר, אחרי שאכלה סלט טונה בסניף. "המטופלת קיבלה טיפול מתקדם שכלל טיפול בחמצן, מנות של אדרנלין ונוזלים, במטרה לייצב את לחץ הדם ולהתגבר על אותה תגובה אלרגית חריפה", הסביר ד"ר גל פחיס, מומחה ברפואה דחופה, מנהל אגף שוכבים במחלקה לרפואה דחופה.

מעט מאוחר יותר הגיע לבית החולים הגבר, כשהוא סובל מהרעלת מזון חמורה, אחרי שאכל כריך טונה בסניף. "התחיל לי כאב ראש מאוד מאוד חזק, עם לחץ, הפנים שלי היו מאוד אדמומיות עד סגול", אמר לחדשות 13. "התחילה לי קצת פריחה באזור של החזה-כתפיים והגעתי למיון. במקביל התקשרתי לארומה לאותו סניף, להודיע להם. הם חיפשו את הכיוון של הפיצויים וזה. אמרתי להם שזה פחות מעניין אותי. מה שעניין אותי זה שעוד אנשים גם לא ייפגעו מאותו דבר".

בבית החולים תשאלו את החולים היכן אכלו, וכשהסתבר שכולם אכלו באותו סניף של ארומה תל אביב, הם העבירו במהירות דיווח למשרד הבריאות, שלקח דגימות של הטונה, והורה באופן מיידי להפסיק למכור דגים בסניף עד לסיום הבדיקה.