למרות הביקוש: מספר החיסונים שיגיעו השבוע לקופות - נמוך מאוד

קופות החולים הגדולות יהיו במחסור של עשרות אלפי מנות חיסון, לאחר ש-170 אלף בני אדם הזמינו תור עד כה • פרסום ראשון: בשל העומס - צה"ל נערך לסייע בחיסון האזרחים

זמן צפייה: 02:22

מבצע החיסונים הגדול בישראל: הערב (ראשון) נודע כי למרות הביקוש הגבוה, קופות החולים "מכבי" ו-"כללית" יקבלו מספר נמוך יחסית של מנות החיסון - הראשונה תקבל כ-30 אלף מנות חיסון בלבד והשנייה תקבל כ-40 אלף מנות חיסון, זאת למרות שמעל 170 אלף בני אדם הזמינו תור לחיסון, בהתאם למתווה התיעדוף של משרד הבריאות, בהם צוותים רפואיים ואזרחים בני 60 ומעלה.

עם זאת, בכירים במערכת הבריאות מעריכים כי עד סוף החודש יגיעו לישראל מיליוני מנות חיסון נוספות - מה שיאפשר להגביר את קצב ההתחסנות בארץ.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>   

בעקבות התפרצות מוטציית הקורונה: נתניהו מבקש להטיל סגר מלא

האקרים איראנים טוענים: פרצנו למחשבי התעשייה האווירית

גנץ, אשכנזי וניסנקורן: "מלחמות פנימיות שמורות למפלגות אחרות"

משלוח חיסוני הקורונה הראשון מורד מהמטוס
משלוח חיסוני הקורונה של פייזר מורד מהמטוס, השבוע | צילום: רויטרס

בתוך כך, בכירים במערכת הבריאות מעריכים כי הגבלות הקורונה, ביניהם שמירה על הריחוק החברתי וחובת עטיית המסכות, יישארו לפחות עד הקיץ הבא. הערכות הן על רקע העובדה כי ישנן אוכלוסיות שבהגדרה לא יכולות להתחסן, למשל ילדים מתחת לגיל 16, ולכן צריך לשמור עליהם.

בד בבד, לחדשות 13 נודע כי צה"ל נערך לסייע בחיסון האזרחים נוכח הקריסה של קופות החולים. מהפרטים הראשונים עולה כי פיקוד העורף הציע למערכת הבריאות לנהל לוגיסטית את מבצע החיסונים, במסגרתו יוקמו בין שמונה ל-12 מרכזי חלוקת חיסונים. נכון לעת הזו, ההצעה נמצאת בדיונים והדרג המדיני יכריע בעניין.