ברקע הידבקות טיגריסית בקורונה: חיות מחמד ננטשות ע"י בעליהן

לאחר שבגן חיות בארה"ב גילו כי נדיה, נקבת טיגריס בת 4, נדבקה בקורונה, ארגון הבריאות העולמי טוען כי חיות אינן יכולות להדביק בני אדם. זאת, ברקע הירידה במספר האימוצים עם התפשטות המגפה

זמן צפייה: 02:18

מגפת הקורונה: אמש (ראשון) נודע כי נקבת טיגריס בת ארבע בשם נדיה, מגן החיות בברונקס שבניו יורק, אובחנה כחולה בנגיף הקורונה. יחד עמה, בעלי חיים נוספים נמצאו חיוביים לנגיף, והם ככל הנראה נדבקו מאחד המטפלים שבגן החיות.

"נדיה נמצאה חיובית וזה הפתיע את כולם כי זה לא תועד בעבר", הסביר ד"ר פול קאל, הווטרינר הראשי של גן החיות בברונקס, ניו יורק. הוא סיפר כי נקבת הטיגריס קיבלה סם מרדים, זאת על מנת שהצוות הרפואי יוכל "לטפל בה ולעשות בדיקות כדי להבין מה הייתה הבעיה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"זה ניצחון": חולי הקורונה שהונשמו – וחזרו לנשום בכוחות עצמם

בתוך שעות: 5 קשישים מתו מקורונה – מניין מקרי המוות עלה ל-56

לקראת ליל הסדר: שי מיוחד לצוותים הרפואיים שנאבקים בקורונה

נדיה, נקבת הטיגריס שנדבקה בקורונה בגן החיות ברונקס
נדיה, נקבת הטיגריס שנדבקה בקורונה בגן החיות ברונקס | צילום: רויטרס

למרות מקרי ההידבקות בגן החיות, בארגון הבריאות העולמי אומרים כי בעלי חיים לא יכולים להפיץ את הנגיף לבני אדם גם אם הם נושאים אותו. דוברת הספארי ברמת גן שגית הורוביץ הסבירה כי "הווירוס עבר אליהם דרך מערכת הנשימה כמו שאנחנו מדביקים, עלולים להדביק בני אדם וככל הנראה כרגע עד כמה שידוע - בעלי החיים לא מפיצים את הווירוס".

עם זאת, החשש מהידבקות בנגיף גורם ללא מעט אנשים לנטוש את חיות המחמד. בעמותת "תנו לחיות לחיות" מדווחים על עשרות מקרים של נטישת כלבים וירידה באימוצים מאז התפרצות המגפה. "אנשים מתקשרים ואומרים שהם רוצים לנטוש את בעל החיים", סיפרה יעל ארקין, מנכ"לית העמותה, "הם רוצים להביא אותו אלינו. דבר ראשון שעולה להם בראש זה שיש קורונה וצריך להביא לנו את בעלי החיים".

עמותת ''צער בעלי חיים''
עמותת ''צער בעלי חיים'' | צילום: חדשות 13

מאות כלבים ממתינים לאימוץ בכלבייה שבכפר רות, ובעמותות מנסים להסביר שאין כל חשש לשהות במחיצתם של בעלי החיים. ארקין הבהירה כי "הכלבים והחתולים שלנו לא מעבירים את הקורונה".

נראה שאף יצור חי לא חסין מנגיף קורונה אבל אולי דווקא עכשיו, כשאנחנו בבית, זה הזמן להכניס לתא המשפחתי חבר חדש.