עשבי מרפא, שיקויים והקזת דם: תופעת הרפואה האלטרנטיבית בשטחים

יותר ויותר ישראלים מגיעים למרפאות פלסטיניות כדי לקבל טיפולים רפואיים וקוסמטיים במגוון שיטות לא קונבנציונליות - מעקיצת דבורים ועד כוסות רוח. "רק מה שטבעי נכנס למרפאה"

זמן צפייה: 07:08

בלב מחנה הפליטים קלנדיה הפכה מרפאה קטנה אחת למוקד עלייה לרגל. נערות פלסטיניות מכל רחבי הגדה נוהרות לעבר מחנה הפליטים בחיפוש אחרי דבר אחד: שיקוי ההרזיה מעשבי הפלא מהמרפאה של חאג'ה אום פאיז, שרוקחים בעלה ובתה במפעל הקטן שהקימו. המרפאה של אום פאיז היא רק אחת מתוך עשרות מרפאות רפואה אלטרנטיבית בשטחים שהפכו לתופעה שמושכת גם ישראלים רבים.

הרפואה האלטרנטיבית הפלסטינית נמצאת כבר זמן רב בשטחים ובזמן האחרון חלה עלייה בביקוש הרב לרופאים, מטפלים ומרפאים שלא מהרפואה הקונבנציונלית. הם מטפלים באמצעות עקיצות דבורים, משככים כאבים ומרפאים באמצעות עשבי מרפא, שמנים וקרמים שונים, משתמשים בשיטה המסורתית של כוסות רוח והקזת דם ואפילו הכנת שיקויים מיוחדים בכפרים נידחים לריפוי מחלות ממאירות. ישראלים רבים שמעו על הבשורה ומגיעים לטיפולים בקלנדיה, בית ג'אלה, שכם, ג'נין, רמאללה וכפרים פלסטינים נוספים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בשל סיבוכי שפעת: יולדת בת 26 אושפזה במצב קשה

צעיר טבע למוות בהצפה בנחל בצפון; סריקות אחר נער שנסחף

"אני עדיין פוחדת": ברחבי אסיה מציינים 15 שנים לאסון הצונאמי

באסמה יעקוב, מנהלת מרפאה אלטרנטיבית במחנה הפליטית קלנדיה
באסמה יעקוב, מנהלת מרפאה אלטרנטיבית במחנה הפליטית קלנדיה

"אנשים שאושפזו בבתי חולים בישראל הגיעו אלינו להשלמת טיפול, מהדסה, משערי צדק", סיפרה באסמה יעקוב, מנהלת המרפאה, שמתמחה בין היתר בריפוי כוויות. "יש לי עשבים למערכת החיסון שמטפלים בסרטן, שמן לכאבי מפרקים, טיפות לטנטון אוזניים - והכל טבעי". גם ביקוש גדול מצד נערות פלסטיניות לשיקוי או משחה לטיפול קוסמטי שאינו טבעי נענה בשלילה. במרפאה מבטיחים כי כל הקרמים, עשבי המרפא, החליטות והשמנים טבעיים ב-100% ואין שום תופעות לוואי הנגרמות מהשימוש בהם.

אחת המרפאות אותן פוקדים ישראלים רבים, שסובלים מכאבים והתייאשו מהרפואה הקונבנציונלית, היא מרפאתו של עודה סקאללה בבית ג'אלה, שעוסק כבר עשר שנים בריפוי בעזרת כוסות רוח והקזת דם, לאחר שלמד באוניברסיטת בית לחם והשתלם במקומות רבים. פלסטיני שחזר מדנמרק וסבל מכאבי גב עזים החליט להגיע לטיפול, במהלכו הניח עודה כוסות על גבו וינק מהן את האוויר, ולבסוף שחרר אותן וניקז את ה"דם המקולקל". "מנוחה קלה, והוא יוכל לשוב לעיסוקיו כשהוא מרגיש טוב יותר וחש הקלה, בלי כאבים", הבטיח עודה.

טיפול מסורתי בכוסות רוח במרפאה בבית ג'אלה
טיפול מסורתי בכוסות רוח במרפאה בבית ג'אלה