בשל תסמונת נדירה של מחלימי קורונה – בן 5 מאושפז במצב אנוש

הרופאים בבית החולים קפלן נלחמים על חייו של הילד שלקה בתסמונת "פימס", ולא חוסן נגד הנגיף מפאת גילו. שאר משפחתו חוסנה, אך לא ידעה כי נדבק – וגילתה זאת אחרי הבדיקה הסרולוגית

זמן צפייה: 00:58

פרסום ראשון: ילד בן 5 מאושפז במצב אנוש בבית החולים קפלן ברחובות, בעקבות תסמונת נדירה, "פימס", ממנה סובלים בעיקר ילדים שהחלימו מקורונה. הילד, מורדם ומונשם ומאושפז ביחידה לטיפול נמרץ, לאחר שהגיע לפני כיומיים לבית החולים עם הוריו כשהוא במצב אפאתי.

מבדיקות שנערכו לו לאחר שהגיע לבית החולים, עלה כי הוא סובל מדלקת רב מערכתית ובבדיקה סרולוגית שעבר, נקבע כי החלים מקורונה, דבר שהוריו, אשר התחסנו כנגד הנגיף, לא ידעו. הרופאים ממשיכים להילחם על חייו.

ד"ר אלי שפירו, מנהל טיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי קפלן הסביר: "התסמונת מתרחשת לעיתים בקרב ילדים שחלו בעבר בקורונה ובאה לידי ביטוי מספר שבועות לאחר המחלה. במקרה שלנו מדובר במשפחה מחוסנת, למעט הילד המאושפז אשר לא חוסן מפאת גילו. לפי ההורים, הם לא ידעו שהילד נדבק בקורונה ורק בדיקות סרולוגיות אישרו שאכן היה חולה. לצערנו, יש לנו ניסיון רב בטיפול בתסמונת מאז החלה המגפת הקורונה וזהו אחד הסיבוכים המשמעותיים שהמחלה עלולה לגרום".