חולה הקורונה בן ה-45 שמצבו אנוש נבדק פעמיים - ונשלח לביתו

הגבר, אב לילדים בלי מחלות רקע, פנה לרופא המשפחה וקיבל אנטיביוטיקה. לפני שבוע התמוטט ואושפז, ורק אז אובחן חולה. בימים האחרונים חלה הידרדרות של ממש במצבו. "לא מבין למה זה קרה"

זמן צפייה: 03:06

בבתי החולים ממשיכים להיאבק על כל חולה וחולה אבל היום נוספו לרשימת המתים שהולכת ומתארכת שלושה אנשים שמתו מנגיף קורונה: בן 83 שמותו נקבע בבית החולים "מעייני הישועה" שבבני ברק וסבל ממחלות רקע. בת 89, גם היא עם מחלות רקע, דיירת בית האבות "מגדל נופים" שבירושלים שאושפזה בבית החולים "הדסה עין כרם". בבית החולים "וולפסון" שבחולון מתה בת 91, אימה של עובדת בית החולים ששוהה כעת בבידוד ביתי.

באותה המחלקה מאושפז החולה הצעיר ביותר שמצבו אנוש, בן 45 בלבד תושב בת ים, אב לשני ילדים קטנים. קרוב משפחתו סיפר שהוא חש ברע לפני כשבועיים, הלך פעמיים אל רופא המשפחה אך נשלח הביתה בחשד לשפעת.

לכתבות נוספות חדשות 13:

אבדו פרטי כמה חולי קורונה: סיירת מטכ"ל מעורבת בניסיון לאתרם

בחינות בצל הקורונה: זהו לוח הבגרויות החדש

8 ישראלים מתו מקורונה; מניין החולים עלה ל-2,666

בית חולים וולפסון, חולון
בית חולים וולפסון, חולון | צילום: חדשות 13

לפני שבוע הוא התמוטט. מכיוון שהוא לא חזר מחו"ל ולא התריע שבא במגע עם חולה מאומת, הוא לא היה זכאי מיד לבדיקת קורונה. רק בבית החולים הוא אובחן חולה בנגיף. מקור ההדבקה שלו לא ידוע ועדיין לא ברור מדוע מצבו, צעיר ללא מחלות רקע, הידרדר במהירות. "אני עדיין לא מבין איך רופא משפחה, שיודע שיש קורונה ושולח אדם בלי בדיקה ככה הביתה", אמר קרוב משפחתו.

ד"ר אריה סורסקי, מנהל טיפול נמרץ במרכז הרפואי וולפסון, סיפר: "אחרי מספר ימים שבהם הוא היה מונשם, למרות מכונת ההנשמה לא הצלחנו לחמצן אותו ונאלצנו לחבר אותו למכונת לב-ריאות, 'אקמו'. על ידי כך אנחנו בעצם שומרים על החולה בחיים".

46 חולים מאושפזים במצב קשה ומונשמים בניסיון למנוע הידרדרות במצבם. החשש של הרופאים והרופאות בבתי החולים הוא שככל שמספר החולים יעלה לא יהיו מספיק מכונות הנשמה והם ייאלצו לבחור את מי להשאיר בחיים.