פעמיים באותו יום: שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם מתו מקורונה

בבוקר התמוטט בביתו בן 26 מראס אל-עמוד בירושלים, פונה במצב אנוש לביה"ח, ושם נקבע מותו. שעות לאחר מכן, במקרה דומה, נפטר תושב נצרת בן 23 אחרי שקרס בביתו. לשניהם לא היו מחלות רקע

מחלקת קורונה

בשני מקרים שונים, שני צעירים חולי קורונה בשנות ה-20 לחייהם קרסו היום (חמישי) בבתיהם בירושלים ובנצרת ומתו זמן קצר לאחר מכן בבית החולים.

בבוקר נמסר מבית החולים הדסה הר הצופים כי צעיר בן 26 מראס אל-עמוד שהתמוטט בביתו ואיבד דופק, פונה על ידי צוות מגן דוד אדום תוך ביצוע פעולות החייאה שנמשכה גם בבית החולים ושם נפטר. לבחור לא היו מחלות רקע וככל הנראה לא חוסן.

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

מאוחר יותר בערב, הודיעה הנהלת בית החולים האנגלי בנצרת כי גאזי עימאד זועבי, תושב העיר בן 23, קרס בביתו ופונה כשהוא במצב אנוש. גם במקרה הזה, מותו נקבע בתום מאמצי החייאה. משפחתו מסרה לחדשות 13: "אתמול הוא קיבל את החיסון השני, ולאחר כמה שעות קיבל מסרון ששהה ליד חולה מאומת וחייב להיכנס לבידוד".

מנהל בית החולים האנגלי בנצרת, פרופ׳ פהד חכים, מסר: "המטופל לא סבל ממחלות רקע והיה צעיר. זו תזכורת כואבת נוספת לכך שנגיף הקורונה פוגע קשות גם בצעירים ובבריאים. אני וכל צוות בית החולים האנגלי כואבים את כאב המשפחה ומחזקים את ידיה".

גאזי עימאד זועבי, בן 23 שמת מקורונה
גאזי עימאד זועבי, בן 23 שמת מקורונה

בתוך כך, מכון המחקר של קופת החולים "כללית" פרסם מחקר שנערך בחודשיים האחרונים, ממנו עולה כי בינואר נרשמה עלייה של 70% בסיכוי לתחלואה קשה בקרב לא מחוסנים. ההסבר לכך, לפי מכון המחקר, הוא התפשטות המוטציה הבריטית בישראל.

המחקר נערך על 50 אלף נדבקים שלא חוסנו, וגילה זינוק בהידרדרות לתחלואה קשה ביחס לצפוי - לאור נתוני החודשים הקודמים. מדובר בתקופה שבה היה הסגר השלישי ושיא מבצע חיסוני קורונה, כך שהעלייה בתחלואה הקשה היוותה תופעה לא מוסברת - התחזיות ניבאו ירידה מיידית ומשמעותית במספר החולים הקשים החדשים מדי יום. בפועל, הירידה במספר היומי הכולל של החולים הקשים לא הייתה משמעותית.

בתקופה זו הפך הזן הבריטי לדומיננטי בישראל. הוא נצפה לראשונה בישראל בסוף דצמבר ועד תחילת חודש פברואר כבר גרם, לפי הערכות משרד הבריאות, לרוב ההדבקות. מחקרים בעולם הראו כי מדובר בזן מדבק יותר, ומכמה דיווחים ראשוניים בבריטניה, עלה כי זן זה עשוי לגרום גם לתחלואה קשה ותמותה ניכרת יותר.