תחילתו של מרד? "גבעתיים תיפרד ממודל הרמזור. מיצינו"

ראש העיר רן קוניק הודיע כי לא יחיל בעירו את המודל שמקדמת הממשלה ומסווג את הישובים על פי רמות תחלואה: "סמכויות כבר הבנו שלא נקבל, וסגר נוסף יכלול שוב את כל הערים מכל הצבעים"

בניין עיריית גבעתיים
בניין עיריית גבעתיים | צילום: חדשות 13

גבעתיים הודיעה - נפרדים ממודל הרמזור: ראש עיריית גבעתיים רן קוניק הודיע בצהריים (שבת) כי עירו לא תפעל יותר לפי מודל הרמזור שמקדמת הממשלה, המסווג את הערים והישובים בישראל לפי רמות תחלואה. "אין ממש משמעות לצבעים ולכן גבעתיים תיפרד ממודל הרמזור שמת עוד בטרם נולד", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

"ברמזור הזה נתקענו מספיק", כתב עוד, "סמכויות כבר הבנו שלא נקבל וסגר נוסף יכלול שוב את כל הערים מכול הצבעים. אז נבצע בדיקות שבועיות, נתשאל מאומתים, נאכוף ונפרסם, נתונים יומיים - אבל את 'איזה צבע אנחנו היום', מיצינו".

מטרת תוכנית הרמזור, שקודמה בתקופתו של פרויקטור הקורונה הקודם, פרופ' רוני גמזו, הייתה לנקוט בהגבלות והקלות באופן דיפרנציאלי על פי רמות תחלואה. אולם למרות המודל הזה, אין הבדלים משמעותיים בין הערים, וההחלטות שמתקבלות מוחלות לרוב על כלל הישובים והערים.

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים
רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים | צילום: ללא קרדיט

במהלך הימים האחרונים חלה עליה משמעותית בתחלואה, ולא מעט ערים הפכו לכתומות ואדומות, זאת בצל וויתור הממשלה להטיל הגבלות חדשות בחג החנוכה. על פי סטטוס מודל הרמזור אתמול, לא פחות מכ-30 ערים ויישובים, מרביתם ערבים - אדומים.

בטמרה, למשל,יש כיום 255 חולי קורונה פעילים, ובשבוע אחד זינק שיעור המאומתים שם פי 2.2. גם מג'דל שמס, סחנין ודלית-אל כרמל מוגדרות אדומות על פי משרד הבריאות, עם 226, 379 ו-140 חולים פעילים, בהתאמה. עוד ברשימת הערים האדומות: נצרת, פקיעין, ג'לג'וליה וקריית ביאליק, שם קפץ שיעור המאומתים השבוע פי 4.5.

בניין עיריית קריית ביאליק
בניין עיריית קריית ביאליק שהפכה לאדומה | צילום: google maps

ירושלים, העיר שבה נמצאים כיום הכי הרבה חולים פעילים - 2,661 במספר, מוגדרת בשלב זה כתומה. בבירה, שיעור הבדיקות החיוביות הינו 7%, ואחוז המאומתים עלה בשבוע אחד ב-42%. גם נתניה מוגדרת כתומה עם 230 נשאים, עפולה עם 102 וקריית שמונה עם 47 - אך עם זינוק גבוה בשיעור החיוביים בשבוע אחד - 219%.

תל אביב, עם 445 חולים פעילים, צבועה בצהוב. שם, אחוז הבדיקות החיוביות בשבוע החולף עומד על 2% בלבד. גם חולון, אשדוד, באר שבע ורעננה, עם 230, 199, 257, ו-84 פעילים, בהתאמה, מוגדרות צהובות. בצפת, עיר צהובה גם כן, יש כיום 38 חולים אולם שיעור המאומתים שם גדל בשבעה ימים ב-1.7%.

על פי משרד הבריאות, אילת מוגדרת ירוקה עם 50 נשאים פעילים בלבד. בעיר הדרומית נרשמה ירידה קלה בשיעור המאומתים השבועיים. הרצליה, נהריה, נס ציונה, זכרון יעקב, מצפה רמון, יבנה, גבעת שמואל וחריש צבועות בירוק גם הן