בשל אירועי האלימות: צו גיוס ל-10 פלוגות מג"ב במילואים

גנץ חתם על הצו המאשר את הגיוס, זאת על מנת לסייע לשוטרים הפרוסים ברחבי הארץ: "זו שעת חירום" • שיפור במצבו של הגבר שנפצע בלינץ' בבת ים: מצבו בינוני • חשד לפיגוע: בן 34 נדקר בלוד

זמן צפייה: 02:09

שר הביטחון בני גנץ חתם הבוקר (חמישי) על צו גיוס ל-10 פלוגות מג"ב במילואים, זאת על מנת שאלה יתגברו את כוחות המשטרה שמתמודדים בימים האחרונים עם אירועי אלימות קשים ועימותים בין יהודים לערבים בערים שונות ברחבי הארץ. בעוד זמן קצר, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה יקיים הערכת מצב עם פיקוד המשטרה בלוד.

גנץ הורה לצה"ל לסייע למשטרה ולמג"ב בהליך הגיוס, במעטפת הלוגיסטית, באימון ובחיול הפלוגות, והבהיר כי "אף חייל לא יעסוק בפעולות שיטור, שאינן חלק ממשימותיו של צה"ל כצבא העם", לשון ההודעה. "אנו בשעת חירום על רקע לאומני - ובעת הזו נדרש תגבור מאסיבי של כוחות בשטח, שיוזרמו באופן מיידי, וישליטו חוק וסדר", מסר גנץ.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נמשך הירי למרכז: שני פצועים בינוני ו-6 קל מרקטה בפתח תקווה

התפרעויות קשות בערים המעורבות: עשרות נפצעו, 374 נעצרו

בן 5 נהרג מרקטה בשדרות; צה"ל ממשיך לתקוף ברצועת עזה

התפרעות צעירים ערבים בשפרעם
התפרעות צעירים ערבים בשפרעם | צילום: דוברות המשטרה

אחרי ליל ההתפרעויות אמש, גם הבוקר נרשמו מספר חיכוכים בין יהודים לערבים. תחילה, גבר בן 34 נדקר בלוד. הוא פונה לבית החולים אסף הרופא כשמצבו בינוני. החשוד בדקירה נמלט - והמשטרה פתחה בחקירה. במקביל, שני צעירים נעצרו בירושלים כשברשותם סכין ודגל ישראל קרוע.

לטענת בעלת בית הארחה "מליסנדרה" בעכו, אמש נשרפו "20 צימרים של יהודים, אחד אחרי השני". לטענתה, מתפערים "עברו צימר צימר והעלו אותם באש. כל עכו עולה באש - ואף אחד לא יודע מזה. אין משטרה ואין מכבי אש. זה פשוט נורא ואיום".

מהומות, הפגנות, מחאות, ערבים, יהודים
עימותים אלימים בין יהודים לערבים בעכו | צילום: דוברות המשטרה

מוקדם היותר היום, בית החולים איכילוב עדכן כי חל שיפור במצבו של הערבי בן ה-33, אשר הותקף אמש באבנים על ידי מפגינים יהודים בת ים. כעת, מצבו מוגדר בינוני. בד בבד, המשטרה עדכנה כי צעיר כבן 20 ונער בן 16 נעצרו בחשד למעורבות בלינץ'. השניים יובאו לדיון בביהמ"ש בבקשה להאריך את מעצרם.

בד בבד, במרכז הרפואי לגליל בנהריה עדכנו כי חלה הטבה משמעותית במצבו של הפצוע בן ה-37 מעכו, שעבר לינץ' ונפגע באורח קשה בראשו.

יו״ר תקווה חדשה, גדעון סער, התייחס לנושא וכתב: "לתיפקוד העלוב של משטרת ישראל באירועי הימים האחרונים יש קשר ישיר לריסוק השיטתי שלה ולהקפדה היתרה במינוי אנשים לא מתאימים, בדרג הפוליטי והמקצועי), לתפקידים החשובים ביותר. כשככה מנהלים מדינה - אלה בדיוק התוצאות".

הפרות סדר בכפרים ערביים בצפון
הפרות סדר בכפרים ערביים בצפון | צילום: דוברות המשטרה

374 מתפרעים נעצרו ועוד עשרות נפצעו - בהם 36 שוטרים, בהפגנות האלימות שאירעו הלילה בערים המעורבות ברחבי הארץ. בעכו, יהודי כבן 30 נפצע אנוש מלינץ' שעבר על ידי המון ערבי, אשר תקף אותו במקלות ובאבנים. באותה העיר, צעיר כבן 25 נפצע קשה מירי. בלוד, שני יהודים נורו ונפצעו קשה. באור עקיבא, גבר נפצע קשה מירי. בירושלים, ערבי נדקר על ידי עוברי אורח יהודים בשוק מחנה יהודה ונפצע קשה.