ההתחשמלות בת"א: "הוצאתי את אחד הצעירים מהמים, ועשיתי החייאה"

מוסיף להיות אנוש מצבו של הצעיר שהתחשמל בבריכת הנוי בשכונת רמת החייל. המים במקום רוקנו. טל, עד ראייה לאירוע סיפר: "זו לא הפעם הראשונה שמישהו נכנס לבריכה. זה קורה המון"

זמן צפייה: 02:33

הטרגדיה בת"א: המשטרה חוקרת חשד לרשלנות באירוע שבו נפגע הלילה (שישי) אנושות צעיר כבן 20, שהתחשמל לאחר שנכנס לבריכת נוי בשכונת רמת החייל בתל אביב. בסמוך לבריכת הנוי, שאינה מיועדת לשחייה, ניצב שלט המציין כי הכניסה למים אסורה. קרוב משפחתו של הנפגע אמר כי "הם מתפללים לשלומו".

נוסף לבן ה-20 נפגעו עוד שלושה צעירים שהיו עמו, לאחר שככל הנראה ניסו לסייע בחילוצו מהמים. הארבעה פונו לבית החולים איכילוב בידי צוותים של מגן דוד אדום. הפצוע האנוש פונה תוך כדי פעולות החייאה, אחד נוסף פונה באורח בינוני, ושניים נוספים נפגעו באורח קל. כמה שעות לאחר האירוע, המים בבריכה רוקנו.

שני בעלי תפקידים במתחם ברמת החייל נחקרו באזהרה בחשד לגרימת חבלה ברשלנות. בסיום חקירתם, שוחררו השניים למעצר בית עד ליום ראשון. שני בעלי תפקידים נוספים מסרו עדות במסגרת החקירה ושוחררו בסיום.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190920-1513' autoplay='0' credit='חן משיח' desc='הבריכה מרוקנת, שעות לאחר האירוע' kid='1_2eigvrmt' duration='8'']

טל, עד ראייה שישב בבר סמוך והגיע למקום לאחר ההתחשמלות, סיפר: "פתאום ראינו התכנסות של מלא אנשים. הרגשתי שמשהו לא כרגיל. ראיתי את חבר שלי שולף מישהו מהמים, ואז הוא צעק לי שהם התחשמלו. הגעתי לשם, והדבר הראשון שעשיתי זה להוציא את אחד הצעירים מהמים, חבר שלי הוציא את השני. עשינו החייאה לאחד שלא היה לו דופק".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20190920-1631' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_w9xf3aaf' duration='30'']

טל מספר כי זהו לא המקרה הראשון שבו נכנסים מבלים לבריכה. "זה חלק מהאווירה של המקום, זה לא מקרה חד פעמי. זה קורה המון פעמים והפעם קרה מה שקרה", הוא אומר, "זה בקטע של חווייה וצחוקים. כולם שותים שם, מן הסתם גם הם שתו".

אירוע דומה התרחש באותה בריכה לפני כשלושה חודשים, אז התחשמל ילד ונפצע קל. "הילד שלי אכל גלידה בתמימותו ואז החליק לתוך הבריכה וקיבל את מכת ההתחשמלות. באותו הרגע שאנחנו היינו שם היה כבל חשוף בתוכם, המשטרה ראתה את זה ובדקה את המים, ולא טיפלו בזה".

זירת האירוע שבה 4 צעירים התחשמלו
זירת האירוע שבה 4 צעירים התחשמלו | צילום: יששכר ויס תיעוד מבצעי מד''א

חובש מד"א, שמי מרציאנו ופאראמדיק מד"א, אלמוג חן, סיפרו: "כשהגענו במקום הייתה המולה גדולה. ראינו שני צעירים כבני 20 שוכבים על שפת הבריכה, כשאנשים מנסים לעזור להם. סיפרו לנו שמשו אותם מתוך הבריכה לאחר שהתחשמלו".

ד״ר דניאל טרוצקי, מנהל מחלקת המיון באיכילוב: "שני פצועים הגיעו למחלקה לרפואה דחופה של המרכז הרפואי איכילוב במצב קשה מזירת ההתחשמלות, שניהם כבני 20. הראשון אושפז במצב אנוש בטיפול נמרץ והשני עדיין מטופל בחדר המיון ובהמשך יאושפז להשגחה".

חובש מד"א, יהודה גוטמן, הוסיף: "שני צעירים נוספים כבני 19 שסייעו לחלץ את הנפגעים מהמים וסבלו מפגיעות קלות מהתחשמלות טופלו על ידינו ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם קל".