השריפה בצפת שבה נספה הפעוט - כתוצאה ממשחק ילדים באש

מחקירת מכבי האש עולה כי הדליקה שגרמה למותו של אלעד פריזאט ול-18 פצועים נוספים, אירעה כתוצאה ממשחק באש, ולא מקצר חשמלי, כפי שנחשד בתחילה

זמן צפייה: 00:25

הדליקה בצפת, שבה מת אלעד פריזאט הפעוט בן שלוש ו-18 בני אדם נפצעו, נגרמה כתוצאה ממשחק ילדים באש, כך קבע היום (רביעי) צוות חקירה מיוחד מכבאות והצלה לישראל, בראשות טפסר משנה אוסקר פוקס.

פריזאט נלכד בדירה בוערת שבבניין המגורים בן שמונה קומות ברחוב דוד אלעזר שבעיר, והכבאים שהגיעו למקום ניסרו את החלון על מנת לנסות לחלצו. זאת, על רקע זעקותיה של אמו, שהתחננה לעזרה. הוא פונה לבית החולים במצב קריטי אך לאחר מאמצי ההחייאה, שארכו כשעה, נקבע מותו. במסגרת חקירת נסיבות השריפה התחוור כי בכל הבניין, בו מתגוררות 30 משפחות, אין אף גלאי עשן, ובשירותי הכבאות מבקשים להבהיר את חשיבותו של התקנת גלאי.

אלעד פריזאט, בן שלוש, נהרג בשריפה בבניין מגורים בצפת
אלעד פריזאט, בן שלוש, נהרג בשריפה בבניין מגורים בצפת | צילום: באדיבות המשפחה

זוהר פרגון ואורן נאמן, חובשי מד"א שנכחו בזירה, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו עשן סמיך יוצא מחלונות הבניין והמולה רבה ברחוב. מיד חברנו לכוחות הכיבוי שחילצו אלינו נפגעים. בסמוך לכניסה לבניין הם העבירו אלינו פעוט כבן שנתיים שסבל מכוויות והיה מחוסר הכרה על רקע שאיפת עשן, מיד התחלנו להעניק לו טיפול רפואי מציל חיים ולבצע בו פעולות החייאה. פינינו אותו לביה"ח זיו בעיר תוך כדי טיפול רפואי שכלל הנשמות, עיסויים ושימוש בתרופות מיוחדות, כשמצבו קריטי".

שריפה בבניין מגורים בצפת
שריפה בבניין מגורים בצפת | צילום: דוברות כבאות והצלה

יהודה חיים, חובש מד"א, סיפר: "בזירה הייתה המולה רבה. כוחות הכיבוי פעלו לכיבוי האש ולחילוץ הנפגעים שהיו לכודים בדירות בבניין שעלה באש. נערכנו מחוץ לבניין עם אלונקות וציוד מציל חיים, וקלטנו אלינו את הנפגעים, שסבלו בעיקר משאיפת עשן. ביצענו בדיקות רפואיות לכלל הנפגעים, הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל חמצן על מנת למנוע את החמרת התסמינים של שאיפת העשן, ופינינו אותם לבי"ח כשמצבם יציב. אנחנו ערוכים בזירה בכוחות גדולים עד לסיום הסריקות של הכיבוי בבניין שעלה באש ובניינים הסמוכים על מנת להעניק טיפול רפואי במידה ויאותרו נפגעים נוספים".

על פי נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, זהו המקרה השלישי השנה של תמותת ילד בשריפה. במהלך שנת 2018 מתו בשריפות שלושה ילדים. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מסרה: "אנו עדים למכת שריפות בימים האחרונים, המושפעות גם ממזג האוויר הקיצוני. התקנת גלאי עשן בבית היא חיונית להצלת חיים. גלאי האש אינו מונע את השריפה אך מתריע בזמן ומאפשר הרחקת הילדים מבעוד מועד, כיבוי מהיר של האש וקריאה מיידית לשירותי כבאות והצלה".