שריפה משתוללת ביער כרמילה הסמוך לבית שמש

30 צוותי כיבוי פועלים לבלימת התפשטות הלהבות בחורש ליד היישוב בית מאיר, שתושביו פונו אחר הצהריים אך הורשו לאחר מכן לחזור לבתיהם. עדי ראייה: "הדליקה החלה בעקבות פיצוץ במטווח סמוך"

השריפה ביער כרמליה
השריפה ביער כרמליה | צילום: חדשות 13

שריפה פרצה היום (חמישי) ביער כרמילה הסמוך לבית שמש, והאש מתפשטת לכיוון היישוב בית מאיר. קו הבתים הראשון פונה, ולאחר הערכת מצב החליטה המשטרה שלאור הסכנה הנשקפת לבתי היישוב יפונה גם קו הבתים השני. 30 צוותי כיבוי והצלה מתחנות בית שמש וירושלים, בסיוע מחוזות נוספים וכן כוחות מהיחידה המיוחדת של כבאות והצלה לישראל "להבה", פועלים לבלימת הלהבות.

האש משתוללת בכמה מוקדים, העיקרית בהן צפון-מזרחית ליישוב בית מאיר, שכרגע לא נשקפת לו סכנה לאחר שצוותי הכבאות הצליחו להדוף את הלהבות אל תוך החורש. בשלב זה, עדיין לא הוכרזה שליטה בשריפה וגם לאחר השליטה בלהבות, פעולות הכיבוי ימשכו במשך כל הלילה ואף במהלך כל יום המחר.

טפסר ניסים טויטו מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים מסר כי: "החל מהשעה 15:00 בצהריים, נאבקים לוחמי האש בחירוף נפש בשריפה גדולה שאיימה לכלות את שמורת המסרק וסיכנה את בתי המושב בית מאיר. השריפה עדיין לא בשליטה. אולם, המאמצים הגדולים של לוחמי האש ניכרים בשטח וכעת הצלחנו לאגף את השריפה ברוב חזיתות האש, ובשעות הקרובות אנחנו נשיג שליטה על הלהבות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

חשד: הצתה ממניע לאומני גרמה לשריפה בבסיס – ולנזק של מיליונים

עקב מחאת יוצאי אתיופיה: המשטרה תקים יחידה חדשה למגוון תרבותי

דרעי העניק אשרת שהייה והיתר עבודה להוריה של יסמין וינטה

השריפה ביער כרמליה
השריפה ביער כרמליה | צילום: חדשות 13

יש לציין שמכיוון שטייסת הכיבוי העוזרת לכוחות הכיבוי מושבתת עקב זיהום בדלק למטוס שהתגלה לפני כמה ימים, הכוחות פועלים מהקרקע בלבד - דבר המקשה על כיבוי האש.

דוד, מתנדב בכוחות הכיבוי וההצלה המתגורר ביישוב, סיפר לחדשות 13: "בערך בשעה 15:30 שמענו פיצוץ עז מכיוון מחצבות בית מאיר, שם יש מטווח של כוחות הביטחון. זו הפעם השלישית שקורה פיצוץ כזה. מספר דקות לאחר מכן פרצה הדליקה שמשתוללת סמוך ליישוב".

ביום שבת פרצה שריפה במתחם מדעטק בשכונת הדר שבחיפה. הדליקה התלקחה בנגרייה והתפשטה לקומות נוספות במתחם, אך מוזיאון מדעטק לא נפגע. צוותי כיבוי פועלים לכיבוי השריפה והמשטרה פינתה לכמה שעות דיירים באזור וסגרה את רחוב בלפור לתנועת כלי רכב. המשטרה איתרה שני מוקדים לדליקה ולכן נבדק חשד להצתה.

איגוד ערים להגנת הסביבה במפרץ חיפה מסר: "הבוקר פרצה שריפה במתחם המדעטק שבחיפה. בעקבות השריפה נרשמו עליות במזהמים בתחנות הניטור שקרובות לשכונת הדר. כונן של האיגוד עושה את דרכו לשם, ואנחנו נמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות ונעדכן בהמשך".