"המצב קריטי": בן ה-14 שנפגע מברק ממשיך להילחם על חייו

מצבו של אשר חזות, שנפצע אתמול בחוף זיקים ומאושפז בביה"ח ברזילי, ממשיך להיות קשה מאוד. גם גיסתו במצב קשה, אך לא נשקפת סכנה לחייה. אביו שמעון: "לא זזתי מבית החולים"

זמן צפייה: 01:19

מצבו של אשר חזות בן ה-14 שנפצע אתמול (שלישי) מפגיעת הברק בחוף הים בזיקים ממשיך להיות קשה מאוד והצוות הרפואי בבית החולים ברזילי שבאשקלון נאבק על חייו. גיסתו, שגם נפגעה, עדיין במצב קשה, אך יציב. מצבם של שלושת האחים האחרים למשפחת חזות מוגדר קל עד בינוני. סגנית מנהל בית החולים ברזילי, ד"ר גילי גבעתי, עדכנה על מצב הנער ואמרה כי הוא "מקבל טיפול אינטנסיבי כשהוא מונשם ומורדם".

שמעון חזות, אביו של אשר, ביקש הבוקר מהציבור להתפלל לשלומו. "המצב קריטי מאוד. להתפלל, לקרוא תהילים - זה הדבר היחידי שיכול לעזור במצב הנוכחי", אמר האב. "המצב מאוד קשה. ביצעו בו פעולות החייאה, איו דופק, הנשימה לא סדירה, ואנחנו מתפללים לחסדי שמיים. לא זזתי מבית החולים".

[brightcove_iframe video_id=' news-domestic-20191016-1120' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_1ietfv3w' duration='80'']

לכתבות נוספות בנושא >> 

תיעוד: הרגעים שאחרי פגיעת הברק בבני המשפחה בחוף זיקים

לאחר יום סוער: התחזית – חם מהממוצע עם סופות ברקים ורעמים

"עשרות אלפים מתים מהם בכל שנה": כיצד תתגוננו בעת סופת ברקים?

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191016-0930' autoplay='0' credit='' desc='ד״ר גילי גבעתי, סגנית מנהל ביה״ח ברזילי, בעדכון על מצב הפצועים' kid='1_kyeo02q6' duration='44'']

איתמר, אחי הפצועים, סיפר כי שלושה מהם יכולים ללכת ומתקשרים וכי בנוסף למצב הקשה של אחיו, גיסתו אפרת מורדמת ומונשמת. "הם היו בחוף, הם שמעו ברק. אלחנן אמר להם 'אני מפחד, בוא נתקפל, זה לא צחוק'. הם הלכו בשורה ואז פגע בהם הברק", סיפר איתמר. "כולם עפו. אלעזר ופדות נשארו בהכרה. אלחנן הצליח לקום בכוחות על, וצעק לצעירים שהיו בחוף, הוא ביקש מהם להזעיק עזרה, ואז כשהוא חזר הוא ראה את אפרת בלי הכרה וביצע בה פעולות החייאה".

אתמול, כזכור, נפגעו מברק חמשת בני משפחת חזות מבאר שבע - ארבעה אחים ואשתו של אחד מהם - בעת שטיילו על חוף הים בזיקים. אלחנן חזות, בן 17, סיפר אתמול: "הייתי בחוף עם אחים שלי ושחינו. בשלב מסוים יצאנו החוצה וישבנו על החוף, אז החלו הברקים. גיסתי כבר התקפלה ואנחנו היינו לפני התקפלות ואז לא ראיתי מה קרה וכשהתעוררתי ראיתי את הכיפה שלי שרופה".

אלעזר חזות, בן 24 שנפגע בינוני, סיפר אף הוא על האירוע: "אני, אשתי ושלושת אחיי היינו בחוף נטוש ליד זיקים. נפגענו מהברק וכולנו נפלנו לקרקע. לאחר כמה דקות הגיעו הצוותים הרפואיים שהתחילו בטיפול ובפינוי שלנו לבית החולים. אני מבקש שיתפללו לרפואת הפצועים".

אלעזר חזות, שנפצע ממכת הברק בחוף זיקים | צילום: חדשות 13
בתיעוד מהשניות הראשונות שאחרי פגיעת הברק ניתן לראות את הצעירים שהיו בחוף ממש ליד בני המשפחה כשהם רצים לעבר סוכת המציל כדי להזעיק את כוחות ההצלה. מיד לאחר מכן, כבר אפשר לראות את ניידת טיפול נמרץ מגיעה למקום ואת צוות התחזוקה של חוף זיקים רץ, על מנת להכווין אותם לנקודה שבה שהו בני המשפחה. לאחר מכן, המשפחה פונתה מהמקום מיד לאחר האירוע.

גיא שלפקוב, עד ראייה שהיה במקום וסייע לנפגעים, סיפר כי הברק פגע ישירות בהם ואמר כי "היה בום. לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם לא היינו שם. הבנתי שאני צריך להזעיק עזרה, רצתי לכיוון סוכת המציל ואמרתי לאנשים לקרוא מהר לעזרה. הייתה שם ילדה שאמרה 'אני לא יכולה להזיז את הרגליים'. עשינו לאחד הבחורים עיסוי לב".