הרופא המתחזה שחשוד בהזרקת חומרים מסוכנים למטופלות - שב לעבוד

איציק סבג, הידוע בכינוי "דוקטור בוטוקס", נעצר לאחר פרסום התלונות עליו בחדשות 13 והוא ממתין לכתב אישום. מאז שב סבג למרפאתו: "אסור לי להזריק רק בוטוקס"

כמעט חודשיים לאחר שנעצר בגלל שהתחזה לרופא והזריק חומרים מסוכנים לעשרות מטופלות חזר איציק סבג לעסוק בטיפולים קוסמטיים – באותה מרפאה שבה נתן את הטיפולים הקודמים. סבג, הידוע בכינויו "דוקטור בוטוקס", ממתין בימים אלה לכתב האישום החמור המתגבש נגדו בפרקליטות.

לאחר שבית המשפט אסר עליו לשוב ולהזריק בוטוקס, החל סבג לבצע טיפולים להלבנת שיניים. "זה פסיכי מאוד לתת לבן אדם כזה לחזור לעבודה", אמרה רותם חסון, שנפגעה בעבר מטיפול קוסמטי אצל סבג. "זה הולך לפגוע בהמון בנות. הן לא יודעות לאן הן הולכות להיכנס. ממש לא הייתי נותנת לו לגעת לי בשיניים, כי כמו שהוא פגע לי בשפתיים, אני לא יודעת מה הוא שם בשיניים".

יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית, ד"ר מאיר כהן: "הידיעה הזאת, שאדם שמתגבש נגדו כתב אישום ושהוא היה עצור, חזר לעסוק, שוב שכר קליניקה, שוב מטפל באנשים, היא מאוד מטרידה ואני קורא למשטרת ישראל, צריך לפעול באופן מידי ולהפסיק את זה".

בתגובה לשאלת כתבת חדשות 13 איך יתכן שחזר לעבוד, ענה סבג: "לכו תזדיינו ותביאו לי קבלה. השופט קיבל את הבקשה שליו מותר לי לעבוד בקליניקה. אסור לי רק להזריק בוטוקס. חומצה היאלורונית מותר".

תחילת הפרשה בתחקיר חדשות 13 שגרר אחריו עשרות תלונות. בין היתר, תלונה שהוגשה ע"י נציגת משרד הבריאות נגד גבר בן 38 מרחובות בחשד שהוא מתחזה ומציג עצמו ללקוחותיו כרופא. עם קבלת התלונה פתחה משטרת ישראל בחקירה במסגרתה עלה כי החשוד נוהג לבצע הזרקות בוטוקס וחומרים אחרים אשר על פי החשד עלולים לגרום לנזקים חמורים.

כפי שפורסם בחדשות 13, ועדת הבדיקה שדנה בנושא, הודיעה לעשרות נערות ונשים שטופלו אצל החשוד כי החומר שהוזרק להן הוא סיליקון נוזלי, חומר בניין המשמש לאיטום. בעקבות הטענות שנחשפו בחדשות 13, נקראו המטופלות בדחיפות לבית החולים אסף הרופא שבצריפין כדי להיבדק על ידי צוות מומחים, וכך התברר להן שבמקום חומצות היאלרוניות המותרות בשימוש בטיפולים קוסמטיים, המתחזה הזריק להן חומר תעשייתי המשמש במקור לאיטום מבנים או הדבקת כיורים וחרסינות, ומסוכן במיוחד לבני אדם.

לפני חודשיים המשטרה עצרה את סבג בחשד להתחזות לרופא, עם מעבר החקירה מסמויה לגלויה, בלשי יחידת ההונאה פשטו על משרדו והקליניקה של החשוד ברמת החייל בתל אביב, החרימו ציוד רב ומחשבים ועצרו את החשוד לחקירה, שבסיומה נכלא למספר ימים.