מהומות בהר הבית: פלסטינים יידו אבנים - 9 שוטרים נפצעו

כ-8,000 מתפללים התבצרו במהלך הלילה במסגד אל-אקצא והצטיידו באבנים ובחפצים, אותם החלו לזרוק בבוקר על כוחות הביטחון • תינוקת בת 7 חודשים נפצעה קל מפגיעת אבן • עדכונים שוטפים

זמן צפייה: 05:59

מהומות בהר הבית: כ-8,000 מוסלמים התבצרו במהלך הלילה במסגד אל-אקצא, וכבר בשעות הבוקר (שני) החלו ליידות אבנים לעבר כוחות הביטחון שהגיעו למקום. המשטרה פרצה להר והגיבה בירי של רימוני גז ורימוני הלם. המשטרה עדכנה כי 9 שוטרים נפצעו, ובסהר האדום דיווחו כי 280 בני אדם נפגעו והועברו לקבלת טיפול בבית החולים.

לבית החולים הדסה הר הצופים פונו עד כה חמישה בני אדם שנפצעו במהומות - כולם במצב קל. בין הנפגעים, תינוקת בת שבעה חודשים אשר נפצעה בראשה מאבן שהושלכה לעברה. "ביום שחרור ירושלים, ניסו לרצוח את הבת שלנו", אמר האב בשיחה עם חדשות 13. "קבוצה של פורעים השליכו סלעים מקרוב במטרה לפגוע לה בראש, ובנס זה הסתיים בפציעה קלה בלבד".

מוקדם יותר הבוקר, המפכ"ל קובי שבתאי הודיע כי הוחלט שלא לאפשר כניסת יהודים להר הבית. בתוך כך, אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב נפרסו ברחבי ירושלים ובעיר העתיקה.כאשר "מצעד הדגלים" יצא לדרך, המשטרה תנתב את החוגגים בצורה כזו שלא יתקלו במוסלמים שיצאו מהר הבית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הירי התחדש הבוקר: אזעקות נשמעו בעוטף; צה"ל תקף ברצועה בלילה

כוננות לקראת אירועי יום י-ם: חשש מעימותים בין יהודים לערבים

הולנד: משפחתו של ערן זהבי נשדדה באלימות – השחקן עזב את הסגל

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2105100821' autoplay='0' credit='' desc='המהומות בהר הבית' poster='' kid='1_juafyvyg' duration='23']

הלילה, בכמה מוקדים ברחבי הארץ, נרשמו הפרות סדר ומספר בני אדם נעצרו בעימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון. בירושלים, מתפרעים יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר עמדת מג"ב בשער שכם, ובשכונת מעלה הזיתים הושלכו זיקוקים ואבנים לעבר בתי היהודים. המשטרה הגיבה ברימוני הלם והשתמשה במכת"זית.

בד בבד, בחיפה נערכה מחאת הזדהות עם האירועים בירושלים - 15 בני אדם נעצרו. בנצרת, וכאות הזדהות על הנעשה בבירה, נזרקו אבנים על תחנת המשטרה המקומית - 5 מתפרעים נעצרו.

הר הבית
הר הבית | צילום: רויטרס

אמש, סגן שגריר ישראל בירדן זומן לשיחה במשרד החוץ המקומי, שם הועבר לו הזעם של ממשלת ירדן על מה שמכונה "ההפרות הישראליות המתמשכות בהר הבית נגד המתפללים במסגד אל-אקצא ונגד התושבים בשכונת שייח ג'ראח".

במהלך הלילה, גם מזכ"ל האום אנטוניו גוארש התייחס לאירועים, ואמר כי "ישראל צריכה לשמור על איפוק במזרח העיר". גוארש הוסיף כי הוא "מביע דאגה עמוקה מהאלימות המתמשכת בירושלים, ומהפינוי האפשרי של משפחות פלסטיניות מבתיהן". מועצת הביטחון של האו"ם צפויה להתכנס היום כדי לדון בנושא.

מצעד הדגלים
יום ירושלים 2019 | צילום: צילום מסך

ח"כ איתמר בן גביר זעם על ההחלטה שלא להתיר כניסת יהודים להר הבית, ומסר: "האלימות והבריונות ניצחו! מי שמתקפל בהר הבית מתקפל מארץ ישראל כולה. הודעתי למנהלי סיעת הליכוד שלא יקראו לי בשבוע הקרוב לשום הצבעה על חוקים ותקנות. אין לי סיבה להצביע השבוע עם מי שמקבל החלטות של התקפלות".

גם בתנועת "אם תרצו" לא אהבו את ההחלטה של המפכ"ל, ומסרו: "כניעה לטרור ולאיומים של הפורעים הערביים היא תעודת עניות לממשלת ישראל. ממשלה שלא יודעת להגן על אזרחים שומרי החוק נותנת פרס לתוקפים ומכשירה את המשך האלימות. עצוב לראות כיצד ממשלת ישראל מוותרת על הריבונות בהר הבית גם ביום ירושלים זה".